Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Nederland wil jonge werklozen drillen in militair kamp  (gelezen 4137 keer)

Bokkerijder

• Gast
Nederland wil jonge werklozen drillen in militair kamp
« Gepost op: 21 januari 2006, 20:54:52 »
Den Haag  Jongeren in Nederland die in de werkloosheid blijven zitten of kappen met school, moeten binnenkort mogelijk naar een militair kamp.  Een goede dril moet hen klaarstomen om weer in de schoolbanken te gaan zitten.  Het idee komt van Hans de Boer, de voorzitter van de werkgroep jeugdwerkloosheid.  Hij krijgt de steun van een meerderheid in het parlement.

De Boer wil weigerachtige jongeren onder militaire leiding bijbrengen `uit hun nest te komen en hun schoenen te poetsen´, meldt de Nederlandse Volkskrant.  Hij heeft zijn plannen al uitgepraat met het leger en met de leiding van instellingen voor jonge criminelen.  Hij weet ook al waar hij de jonge werklozen wil plaatsen: in de kazerne van Budel, die het leger wil sluiten.  Jaarlijks zouden er 4.000 `drop-outs´ heropgevoed kunnen worden.  Ook scholieren die zich slecht gedragen moeten in Budel terechtkomen, vindt De Boer.  Het Nederlandse parlement stemde er vorig jaar al mee in dat gemeentes drop-outs tot 23 jaar terug naar school kunnen sturen.  De grootste regeringspartij CDA staat achter het nieuwe idee van De Boer, en ook oppositiepartij PvdA is voorstander.  CDA en PvdA hebben samen een meerderheid in het parlement.  De sociaal-democraten van de PvdA vinden dat naast de `prep camps´ ook moet worden gedacht aan de invoering van de sociale dienstplicht.  Volgens De Boer zitten zowat 35.000 jongeren in Nederland in een uitzichtloze situatie.
De Nederlandse regering wil overigens meer maatregelen nemen om problemen bij jongeren aan te pakken.  Minister van volksgezondheid Hans Hoogervorst is van plan de leeftijd waarop jongeren alcohol mogen kopen, op te trekken van 16 naar 18 jaar.  Hij wil ook mixdrankjes zoals Breezers uit de supermarkt bannen.  Minderjarigen die toch alcoholische drank inslaan, riskeren een boete, net als de verkopers.  Uit recent onderzoek blijkt dat een op tien Nederlanders een drankprobleem heeft.

Bron:  FreeMetro, vrijdag 20 januari 2006.

Offline king of beggars and fleas

• blueke
  • *
RE: Nederland wil jonge werklozen drillen in militair kamp
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2006, 21:17:09 »
echt wel een boerke die den boer ! amai zeg.

als men in nederland hiertegen niet in verzet komt dan weet ik het niet meer

het zien van uw steden doet ons pijn aan de ogen
waarschuwing ! neem de uitlatingen van king of beggars and fleas vooral niet te ernstig - moest je dat toch doen lees dan zeker en vast dit een keer.

guerin

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2006, 21:24:39 »
Straks hebben we heimwee naar de communisten en nazisme regimes!
KOMAAN,IN DE PAS JONGENS.LINKS,RECHTS,EEN,TWEE,LINKS,RECHTS,enz.
Dit is de keuze naar de absurditeit.

Altijd is er de keuze,die keuze tussen de vreugde of de absurditeit.

Bokkerijder

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2006, 11:16:33 »
Ja, in het oorspronkelijke artikel in de krant stond er ook nog een foto van een of ander Noord-Koreaans of Chinees leger.  Maar men is vergeten dat het hier niet de communisten zijn die zulke dingen willen organiseren, maar de christen-democraten en de sociaaldemocraten. 

Ik hoop dat dit idee er niet doorkomt.  Maar als het erdoorkomt, dan ben ik bang dat het ook al snel naar België zal overwaaien.  Er is immers een tekort aan militairen in Limburg, als ik onze gouverneur moet geloven. 
« Laatst bewerkt op: 5 december 2016, 19:24:21 by Twan »

guerin

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 22 januari 2006, 12:05:43 »
Trekt Limburg naar oorlog dan?

Offline king of beggars and fleas

• blueke
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2006, 14:43:22 »
ik denk dat zelfs fortuiyn dit zou afgekeurt hebben

waarschuwing ! neem de uitlatingen van king of beggars and fleas vooral niet te ernstig - moest je dat toch doen lees dan zeker en vast dit een keer.

Bokkerijder

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2006, 15:27:22 »
Citaat van: vrijheidengelijkheid
Trekt Limburg naar oorlog dan?

:) Voorlopig niet, maar men houdt weer geen rekening met het feit dat veel van die jongeren ook geen militaristen zullen zijn, stilzwijgen dat zij zin hebben in een heropvoedingskamp.

Ik hoop dat de Belgen binnenkort niet zelf met dat soort voorstellen komen.

Bokkerijder

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2006, 15:28:18 »
Citaat van: King of beggars and fleas
ik denk dat zelfs fortuiyn dit zou afgekeurt hebben

Ja, ik denk het ook.  Zo zie je maar dat de politici NA Fortuyn al echte Vlaams Blokallures krijgen.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23702
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 10
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 2
Total: 2

© vierdewereldsyndicaat.org