Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Belgische gedetineerden in Tilburg dreigen met opstanden  (gelezen 3809 keer)

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
  • Country: be
  • Geslacht: Man
Belgische gedetineerden in Tilburg dreigen met opstanden
« Gepost op: 23 februari 2010, 13:27:27 »
Belgische gedetineerden in Tilburg dreigen met opstanden

De Belgische gedetineerden die overgebracht zijn naar de gevangenis van Tilburg dreigen met opstanden, hongerstakingen en gijzelingen. Dat schrijft de krant De Telegraaf dinsdag. De gevangenen eisen dat er een einde komt aan het strenge gevangenisregime.

Om de overbevolking in de Belgische gevangenissen te verlichten werden onlangs enkele Belgen ondergebracht in de Koning Willem II-kazerne in Tilburg. Een groot deel van de vierhonderd gevangenen zegt dat ze tegen de afspraak in onder dwang overgeplaatst te zijn.

De gevangenen in Tilburg zijn bovendien misnoegd over het regime in de nieuwe penitentiaire inrichting. Ze moeten namelijk langer in hun cel blijven en mogen maar sporadisch bezoek ontvangen. Ook vinden de Belgen het niet kunnen dat ze om kwart voor zes 's ochtends gewekt worden, uniforme kleren moeten dragen en geen vers bereide maaltijden krijgen.

De directeur-generaal van het Gevangeniswezen in Brussel geeft toe dat er nog wat kinderziektes zijn. De inrichting in Tilburg is immers nog geen maand open. Volgens een woordvoerder is het normaal dat er zich in zo'n geval aanpassingsproblemen voortdoen.

http://www.vandaag.be/buitenland/28096_belgische-gedetineerden-in-tilburg-dreigen-met-opstanden.html

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Re: Belgische gedetineerden in Tilburg dreigen met opstanden
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2010, 14:13:27 »
Ze zijn te ver opdat hun familie hen kan bezoeken, hoorde ik. het is er wel beter dan in Sint-Gillis en Vorst(van goed weten). Dat doet me denken aan dossier P, van die geen frank kreeg te Sint-Gillis, in de tijd ondanks onze meester carlo Luyckx van de groep Kagyu en die in de ocmw raad zat(zit weet ik niet meer). Nooit meer iets van gehoord. Hij is zeker dood verhongerd.

dolma

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
  • Country: be
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2010, 16:40:50 »
awel ik zou ook gedacht hebben dat nederlandse gevangenissen beter zijn dan belgische - en ik denk dat nog altijd - maar dat zal dan enkel gelden voor wie in nederlands berecht werd wss

Offline Fjoeri

• VIP
  • blueke
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2010, 17:23:09 »
ik heb 7 maanden in Nederland gezeten... De cellen zijn proper en modern, je mag eigen kleding en je mag koken op cel... Dat zijn de "voordelen"...

MAAR die wegen helemaal niet op tegen de nadelen!! Fucking slechte microgolf maaltijden, echt verschrikkelijk belachelijke regeltjes waardoor je behandeld word als een kind, beperkte telefoonmogelijkheid (in belgiê kan je eender welk uur opd e dag je telefoonbeurt vragen, in NL enkel tijdens het 'recreatie-uurtje", lange wachttijden voor dokter (om nog maar te zwijgen over de tandarts!!), advocaten hebben beperkt bezoekrecht (zij moeten hun bezoek tijdig melden en als ze even te laat zijn door bv verkeershinder moeten ze nieuwe afspraak maken!), verplichte digitalisering van vingerafdrukken, besparingen op alles wat mogelijk is (dus ook personeel waardoor wandeltijd enz moet inkrimpen). WERKEN AAN 12,50€/WEEK (ongeacht uw prestatie!! Dat is in NL net voldoende voor een pakje tabak en huur televisie!!), bestellingen van de buitenwinkel zijn extreem duur omdat ze er een hele hoge % bovenop doen. Ik vergeet nog veel zaken, zonder twijfel, maar het ergste vond ik:

1 UURTJE BEZOEK PER WEEK! En dan niet bv, zoals in BE, tussen 13u en 18u... Nee, afhankelijk van je afdeling heb je wekelijks een vast uur! Mijn gezin moest om NEGEN UUR aangemeld zijn voor het bezoek op bezoekdag, waren ze te laat... PECH! Volgende week beter? Zo viel er ook wel eens voor dat we 5 minuten later uit ons cel werden gehaald voor bezoek en geen enkele nederlander maakt van zn kloten. Ik deed mn bek open en dan krijg je "ach wat zijn nu 5 minuutjes?" WTF? 5 minuten zijn veel als je slechts 1 uurtje bezoekrecht hebt! De nederlandse gevangenen hebben ook geen enkel lef om voor hun rechten op te komen: ze laten alles maar gebeuren.

Ik kan zo nog lang door gaan maar ik denk dat het beeld geschetst is. De mooie verhalen over NL'se gevangenissen zijn ofwel van mesnen die "hebben horen zeggen" of er misschien jaren geleden hebben gezeten. Nu is het een ramp. Geef mij maar de ouderwetste belgische gevangenissen, je voelt je in je hoofd veel vrijer in deze oude kerkers ipv de moderne internaten van nederland!

Ik vind het heel erg voor de getroffen gedetineerden die naar tilburg verhuisd zijn... Ik weet perfect in wat een situatie ze zijn beland. Ik hoop dat er een of andere actiegroep echt werk van maakt en dat ze snel terug in België zijn.
http://www.harun.it/food/food.html

„Erst wenn der letzte Baum gerodet,
der letzte Fluß vergiftet,
der letzte Fisch gefangen ist,
werdet ihr feststellen,
daß man Geld nicht essen kann.‘‘

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23703
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 12
  • Online Ever: 354