Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Deurwaarder laat tv staan  (gelezen 7247 keer)

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
Deurwaarder laat tv staan
« Gepost op: 20 maart 2009, 08:07:22 »
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3522196/__Deurwaarder_laat_tv_staan__.html?p=4,1

Deurwaarder laat tv staan

AMSTERDAM -  Deurwaarders willen minder streng optreden tegen mensen met schulden. Bij beslag op huisraad mogen zij hun computer, televisie en koelkast houden.

Dat staat volgens het AD in een voorstel van de beroepsvereniging van deurwaarders KBvG aan het ministerie van Justitie. Volgens de vereniging van deurwaarders vallen de computer, tv en koelkast onder de eerste levensbehoefte van mensen.

Offline Berke

• VIP
  • boefer
  • Geslacht: Man
Re: Deurwaarder laat tv staan
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2009, 08:57:58 »
is weeral zo ne dubbelzinnige (goeie???) bedoeling van die mannen. ik ben er zeker van dat als het ne LCD scherm van 107cm ofzo, of ne laatste nieuwe model PC is, die zeker wordt opgeladen.

ze weten ook wel da ze ouwe brol nie gaan kwijtraken. want ne TV is geen flatscreen,hé. die mannen willen gewoon ne "menselijke" humago ophangen. forget it man, wa ze kunnen verkopen zullen ze zeker opladen.
.                             Vraag niet wat het VWS voor jou kan doen.
                                  Vraag wat JIJ kan doen voor het VWS.

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2009, 09:42:00 »
Ik ken de wetgeving in Nederland nauwelijks, maar weet wel dat ze in bepaalde gevallen ALLES kunnen opladen.

Nu, een koelkast kunnen ze hier niet opladen. TV en PC, tweedehands, brengt ook maar weinig meer op.

Eigenlijk kunnen ze die openbare verkopingen maar beter helemaal afschaffen. Het zop is de kool niet waard.

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Tommeke
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2009, 10:47:03 »
Eigenlijk kunnen ze die openbare verkopingen maar beter helemaal afschaffen. Het zop is de kool niet waard.
Zeg dat hardop in publiek en gegarandeerd dat er wel ene zal reageren in de zin van :
Dat zou dan weer een zoveelste stuk traditie zijn dat ze ons afpakken...

Sorry ,kon het ni laten

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2009, 11:26:17 »
ik denk dat de deurwaarders dit gewoon vragen omdat ze zelf veel te veel miserie hebben met die dingen vd mensen af te pakken - teveel miserie voor te weinig of geen geld - zoals iemand hier ook al zei - het sop is de kolen niet waard.
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline Berke

• VIP
  • boefer
« Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2009, 16:42:51 »
deurwaarder is een middeleeuws beroep en zijn tijd voorbijgestreefd. noem me eens 1 nuttige taak da die mannen voor de maatschappij betekenen?

behalve bulldog spelen voor de kapitalist, wa doen die mannen eigenlijk?

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2009, 17:09:20 »
in feite zijn het idd zoals liberty altijd zegt gewoon dure facteurs

Offline duveltje382

• blueke
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 22 maart 2009, 07:53:27 »
Ik denk dat ik mijn klein oud tv-tje hier eens gaan zetten samen met diene oude laptop die ik hier heb staan waar je zelfs zonder extern klavier niet nee kan werken :lol:

Samen met een oude fritketel en een oude radio mogen ze van mij alles opladen

Er is nog de bibliotheek waar ik dagelijks op het net kan zitten  ;D

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #8 Gepost op: 22 maart 2009, 09:14:28 »
ha je kan hem idd ook gebruiken als groothuisvuildienst

heeft hij al geschreven duveltje en komt hij al opladen ? of moet hij nog komen schrijven

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Tommeke
« Reactie #9 Gepost op: 22 maart 2009, 11:18:45 »
Ik denk dat ik mijn klein oud tv-tje hier eens gaan zetten samen met diene oude laptop die ik hier heb staan waar je zelfs zonder extern klavier niet nee kan werken :lol:

Samen met een oude fritketel en een oude radio mogen ze van mij alles opladen

Er is nog de bibliotheek waar ik dagelijks op het net kan zitten  ;D

En als ge d'r nu eens een mooie compositie van maakt die echt in't oog springt...
Ge kunt dan beweren dat het een kunstwerk van laat omzeggens 12.000euro waard is en je het nog cadeau hebt gekregen als vriendendienst van Panamarenko.

D'r zijn grotere gekken in de wereld die een zak vol keukenafval als een museumstuk hebben kunnen verkopen voor 10-voudige.
(Als je ooit de kans hebt ,moet je speciaal daarvoor maar eens in het Parijse museum voor moderne kunst ,het Centre Pompidou ,ge weet wel dien blok met al die fluo rioolbuizen aan de buitenkant ,'t ziet er een beke uit als CenterParks met glijbanen...).

Nog een idee : maak er een echt stilleven van met een opblaasbare pop aan een lege tafel en zet dan dan buiten aan de voordeur.
En plaats er een naambordje bij "Bedankt deurwaarder"...
Benieuwd of ze je nog zullen lastig vallen...

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2009, 12:15:42 »
whoehaha werkelijk een schitterend idee als vierde wereld actie - zo zou je zo n deurwaarder nu eens echt ferm te kakken kunnen zetten - en zeker als je er dan ook nog pers bijhaalt

Offline eclipse

• blueke
  • *
Re: schuldbemiddelaar
« Reactie #11 Gepost op: 22 maart 2009, 15:41:57 »
hoi . ik las van de week op txt dat  de nederlandse deurwaarders  vereniging  een rapport naar justitie heeft gestuurd  om tv `s  koelkasten en computers  NIET MEER MEE TE NEMEN daar dit  nu tot de levensbehoefte is gaan behoren.... :police:
nou heb ik ook nog  een vraag...uitgezonderd   die knal grote plasma tv `s ...

ik zit sinds een maand  in de schuldbemiddeling, door de gemeente Dordrecht  uitgevoerd, ik lever mijn wao in zij betalen dan de huur, stroom, water, ziekenfonds, upc, dooienfonds, inboedel, mobiel...
nu hoop ik eigenlijk dat ik een deel of helemaal mijn vakantie geld  Ca  800 euro mag houden , voor het geval er iets stuk gaat ...ik zit  dus niet in de WSNP.... maar in het minnelijke traject...   nu lees ik zoveel ja  en nee `s  iemand  die het zeker weet ????   gr    Eclipse   ( p.s ) ik heb wao...... ik heb geen gedoe met deurwaarders, maar kwam afloscapaciteit  te kort , door té dure leningen U kent  ze wel  15 tot 20 % rente..  totaal Ca  13.000,00 euro  .. ik krijg  nu van de gemeente Dordrecht  wekelijks  een Cheque van 50 euro... voor eten e.d.    

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #12 Gepost op: 22 maart 2009, 15:58:10 »
hoi eclipse - wat je hier in dit topic leest en het meeste op het forum betreft allemaal belgische wetgeving die gans anders is dan de nederlandse

behalve dan de openingspost want wij belgen die hier ook met dit soort zaken te maken krijgen gaan af en toe ook eens over de grens kijken wat er daar allemaal gebeurt

ik heb dus geen antwoord op je vraag maar je vraag staat nu wel op het net dus wie weet komt er iemand antwoorden die de nederlandse wetgeving in tegenstelling tot wij wel kent.

ik heb ook een paar chatcontacten in nederland - en zal eens horen of zij mss een antwoord hebben voor jouw.

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Tommeke
« Reactie #13 Gepost op: 22 maart 2009, 16:02:59 »
Dordrecht....,dat is toch Nederland ,niet?
WAO...??? Dooienfonds....?? UPC...??? WSNP...???
Klinkt voor ons allemaal Chinees hoor.

Alle gekheid op een stokje ,maar het zou me ferm verbazen dat er hier iemand is die zich de Nederlandse wetgeving eigen is ,laat staan de specifieke hieromtrent.
Wijle proberen hier de onze (Belgische dus) al onder de knie te krijgen.

Ik weet en besef maar al te goed dat armoede niet regio gebonden is ,maar een globaal wereldprobleem ,dus stel ik me gelijk de vraag :
Zijn wij in dat klein apenlandje van ons dan echt de enigen ,zo clever om (vooral dankzij onze maat hier) dit probleem trachten aan te kaarten en naar buiten te brengen.
Is er geen enkel gelijkaardig initiatief in Nederland waar je misschien kan aankloppen?

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Tommeke
« Reactie #14 Gepost op: 22 maart 2009, 16:05:25 »
Oeps ,dat dubbel gepost bericht van eclipse verhuist hier sneller dan het licht...
Sorry dus voor het quasi gelijkaardig antwoord binnen hetzelfde tijdsbestek

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #15 Gepost op: 22 maart 2009, 16:07:50 »
We proberen idd al van het begin om ook in nederland een vwsafdeling vd grond te krijgen - want voor zover ik weet bestaat er in nederland nog geen militante vierde wereld beweging.

het wordt hoe dan ook eens tijd dat de kleintjes in hun strijd tegen armoede ook eens gaan globaliseren  >:D

onze nederlandse kameraden en kameradinnen heten we dus in ieder geval van harte welkom en als er ooit genoeg interesse voor bestaat dan maak ik onmiddelijk een subforum aan voor vws-nederland  ;)

ps als de tijd rijp is om onze mars op brussel aan te vatten hoop ik dat nederlanders en ook andere europese burgers met ons mee zullen gaan - het is tenslotte ook hun hoofdstad en dus hoe meer zielen hoe meer vreugde er daar zal zijn  >:D  ;D
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2009, 16:15:58 by kobaf »

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #16 Gepost op: 22 maart 2009, 16:08:26 »
Oeps ,dat dubbel gepost bericht van eclipse verhuist hier sneller dan het licht...
Sorry dus voor het quasi gelijkaardig antwoord binnen hetzelfde tijdsbestek
hehe geen probleem tjones - en dat was idd snel he  :D

Offline Berke

• VIP
  • boefer
« Reactie #17 Gepost op: 22 maart 2009, 16:27:14 »
kan me vergissen, ma WAO = dop. dus veel verschil maakt da nie.
 in alle geval, welcome to the band, eclips. zo zie je maar, de miserie is grensoverschrijdend.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23703
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 12
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 3
Total: 3