Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Bart Debie getuigt over verblijf in gevangenis Vorst  (gelezen 3537 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Bart Debie getuigt over verblijf in gevangenis Vorst
« Gepost op: 1 november 2008, 19:56:36 »
31/10 Bart Debie getuigt over verblijf in gevangenis Vorst

Vlaams Belanger Bart Debie kaart de mensonwaardige leefomstandigheden in de gevangenis van Vorst aan. De 'mensenrechten' zouden er gewoon een grap. Volgens Debie, ex-commissaris bij de politie van Antwerpen, is Vorst nog het best te vergelijken met de hel.

Hij brengt zijn verhaal (.pdf) op zijn weblog.

Volgens Debie spreekt amper iemand van het personeel in Vorst Nederlands. Daarnaast zijn de cellen duidelijk geen kamers van een luxehotel: "Die wachtcel was ongeveer twee op drie meter groot. Er was geen raam en er stond welgeteld één houten zitbank. In de hoek van de cel was een soort open urinoir. De stank die eruit kwam, valt nauwelijks te beschrijven. (...) Het was verschrikkelijk heet in dat 'kot'."

Debie heeft één dag in de gevangenis doorgebracht. Daarna mocht hij Vorst weer verlaten. Hij wacht intussen op zijn enkelband.

"Ik ben vooral opgelucht dat ik daar niet de nacht moest doorbrengen. Door het plaatsgebrek slapen veel gedetineerden op matrassen op de grond tussen de bedden van de anderen in. De hygiëne is er ver te zoeken en er heerste recentelijk een tbc-plaag." gaat Debie verder.

"Hoedanook, het was een leerrijke dag in de 'hel van Vorst'. Een plaats waar 'mensenrechten' gewoon een grap zijn."

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={050DFA39-57FF-40EF-A93C-245F8831E2AC}
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kameleon

• dakloze
Re: Bart Debie getuigt over verblijf in gevangenis Vorst
« Reactie #1 Gepost op: 3 november 2008, 17:34:16 »
Ik begrijp die kerel niet zo goed. Hij staat bekend als een 'harde'.
Gebruikte die geen geweld bij verhoren of arrestaties ?

Onze boefjes hebben het hier veel te goed zeggen de Vlaams Belangers, en nu is het blijkbaar te erg ?

In alle objectiviteit is het natuurlijk verschrikkelijk in bepaalde gevangenissen.

Offline Strider

• boefer
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2009, 15:03:06 »
En de grootste boeven hebben het meestal goed. Die lopen natuurlijk in de kijker en worden goed verzorgd. Dutroux en consoorten zullen in geen gewoon celletje zitten. Meneer mocht zelfs zijn favoriete merk choco kiezen/eisen. Ook bij gevangenen zijn er klassen/kasten. Als een gewone kruimeldief in hongerstaking gaat komt dat niet op het nieuws, bij die mannen wel. Meestal krijgen ze dan ook hun zin.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 5 november 2009, 09:06:24 »
zal er vol marokanen zitten zeker ! Als die mensen er moeten eten, krijgen dat ze dan varkensvlees of niks? Dat zou ongehoord zijn!

Sint-Gillis is ook zo hoor. Carlo Luyckx onze boeddhistische schepen...dossier p, weet u nog? wat is ervan gekomen? En er was een reportage over met potten en een gordijntje rond! Ze moesten het zelf gaan uitkappen! Ik denk dat er ook claustrofobie is! En ze mogen maar 30 minuten luchten!

Allez....dat is geen democratie ech!

dolma

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23703
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 12
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 5