weet je en in "onze" sector is dat ook eigenlijk helemaal niets nieuws - het is nooit anders geweest
alain sienaert kan er ook van mee spreken en noemde het daklozenkraakpand destijds dan ook niet voor niets de chateau de la solitude
iedereen die ook maar een week in zijn leven echt aan armoedebestrijding heeft gedaan weet wat ik bedoel - er is denk ik niets dat harder onderschat wordt dan dit vrijwiligerswerk
ik zag in het verleden eigenlijk niemand dat langer dan een jaar volhouden - na een jaar waren ze allemaal op, leeg, kapot, gebroken - moesten ze zich laten opnemen of konden gedurende drie jaar het woord armen of armoede niet meer horen
enfin het is hier op het net wel anders maar in essentie eigenlijk ook net hetzelfde als irl een armenwerking op poten trachten zetten als arme zelf
destijds in mijn daklozenkraakpand waar ik ook verschillende periodes alleen moest overbruggen, ging ik zo eens verder nadenken over het woord squatter - engels voor kraker maar oorspronkelijk ging het eigenlijk over engels-australische pioniers - mensen die eigenlijk onherbergzaam en onbewoond maar potentieel heel interessant gebied introkken en dat daar dan squatten - letterlijk vertaald "zich er neer zetten" en dan gewoon wachten op iemand die er zich "bij kwam zetten" en intussentijd trachten overleven in barre omstandigheden en isolement
ik weet nu niet meer zekerw welke maar grote steden zijn op die manier in australie dus ook ontstaan en in mijn kraakpand destijds is er ook altijd weer een nieuwe wind gekomen
en toen het kraakpand dan toch gedaan was dan baalde ik twee jaar ofzo vh woord armoede - het was best wel frustrerend ja om een jaar of acht mensen verdedigd te hebben tegen uitdrijving en eigenlijk vooral tegen verdrijving uit de gemeente kapellen en om dan zelf als een hond zonder locale politieke ( wel andere ) solidariteit te worden weggejaagd
nu uiteindelijk ben ik eigenlijk blij dat k hier terecht ben gekomen en het is hier intussen een ideale omgeving gebleken om in alle rust via het net de armoedestrijd weer te trachten organiseren - ingang doen vinden ... en om tegelijkertijd af en toe ook te kunnen opladen ( tegen burnout ) in de "natuurlijke" ( niet stedelijke ) habitat die mij hier irl omringd
jep want na twee jaar ofzo sakkeren en knagen en kouwen op frustraties opgedaan in eerdere armoedebestrijding betrap je jezelf er dan toch weer op dat je er weer mee bezig bent
dat je intenet in huis gehaald hebt en een oproepje geplaatst hebt op een forum ergens en dat er intussen een virtueel plekje op www "gesqaut" is door een paar armen die daar af en toe eens iets uit hun nek durven kletsen en er soms zelfs politiekers maar ook mekaar uitschijten - waarbij komt dat dat bovendien al enkele politieke gevolgen heeft gehad - hoewel idd geen grote en geen structurele
ik weet het zenne - veel is dat niet - maar toch veel meer dan er ooit geweest is - en daarom blijf ik wat er ook gebeurt gewoon op post - net zoals die squatters destijds zichzelf koppig en onverstoorbaar optimistisch bleven wijsmaken dat er daar ooit een grote stad zou zijn en dat het er aangenaam leven zou zijn
zo houdt ik mezelf datzelfde beeld maar voor maar dan virtueel vertaald naar de situatie hier en blijf virtueel op post - in de wetenschap dat er een dag zal komen waarop
www.vierdewereldsyndicaat.org wordt platgelopen en zelfs uit zijn voegen barst omdat armen en hun vrienden uiteindelijk wel moeten gaan beseffen dat soep blijven uitdelen (aannemen ) water na de zee dragen is en dat we dus moeten stoppen met ons toe te verlaten op de solidariteit - zoals ik destijds in mijn kraakpand ook irl deed
nee nu denk ik van - ik wil zorgen dat ik geen mensen meer tegen kom waarmee ik moet gaan kraken opdat ze huisvesting zouden hebben - en zelf wil ik bovendien ook niet meer moeten gaan kraken - ik wil geen bedelaars meer zien moeten snollen in de vuilbak - mensen mogen niet van mijn of onze solidariteit afhankelijk zijn - als we deze mensen (onszelf = idem ) echt respecteren dan moeten we ze eerst uit hun (onze ) mensonwaardige positie helpen komen - toegelaten worden om daaruit te stappen
er mogen geen daklozen zijn weet je wel -vang dus geen mensen op - deel geen eten uit - stop daarmee - maar surf naar
www.vierdewereldsyndicaat.org en organiseer mee de strijd tegen de armoede - tegen de vernedering van afhankelijkheid - ik wacht hier wel tot je komt - al kreeg ik een baard tot op mijn knieen - (terug)komen/reggen/inloggen/posten zal je hier uiteindelijk toch

soit i rest my case (en daar ben ik toevallig nogal koppig in )