Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: 'Justitie dreigt stil te vallen'  (gelezen 4072 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
'Justitie dreigt stil te vallen'
« Gepost op: 20 september 2007, 17:08:16 »
'Justitie dreigt stil te vallen'

BRUSSEL - 'De aanslepende onderhandelingen duwen het gerecht in een gevaarlijk vacuüm.' Dat zegt Ghislain Londers, eerste voorzitter bij het Hof van Cassatie. Londers waarschuwt dat het gerecht in een totale malaise zal terechtkomen als er niet dringend een nieuwe regering in de steigers staat.

Tijdens een ongebruikelijk open gesprek hekelde Londers, de eerste voorzitter van het hoogste rechtsorgaan van België, de uiterst trage gang van zaken na de voorbije federale verkiezingen.

'Een regeringsvorming van meer dan 100 dagen is voor het gerecht veel te lang. Het hele apparaat dreigt stil te vallen.'

Voor de meest banale zaken moet het Hof van Cassatie aankloppen bij de federale overheidsdienst Justitie, maar die geeft al een hele tijd niet thuis. 'Mijn brieven en telefoontjes blijven onbeantwoord. Eenvoudige aanvragen worden geweigerd omdat zelfs de administratie niet meer naar behoren werkt. Zo kan ik geen magistraten op zending sturen of nieuw personeel aanwerven', zegt Londers.

Naast die storende, praktische zaken die tijdens een periode van lopende zaken geen problemen zouden mogen opleveren, liggen ook het nieuwe systeem van de werklastmeting en de opvolgers van Phenix (de informatisering van justitie) en van Themis (de grootscheepse hervorming van het gerechtelijk apparaat) stil.

De voorzitter doet nu een oproep aan zijn collega's om de gerechtelijke achterstand aan te pakken.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=B19212997070920
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: 'Justitie dreigt stil te vallen'
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2007, 19:20:06 »
lach mij gerust uit he maar op de woorden die ik nu schrijf gaat nog teruggekomen worden.

ze geraken er niet uit in brussel en alleen de armen kunnen nu voor de meneren de hete patatten uit het vuur gaan halen.

dat willen ze doen maar dat kost een prijs. Invoering van het onvoorwaardelijk basisinkomen nu !!!!

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2007, 19:22:56 »
europa zal trouwens akkoord gaan en zelfs aanmoedigen want die willen belgie niet kapot

het contract tss burger en staat moet hernieuwd worden

en de rechtstaat in ere hersteld

dat is de ware oorzaak van de hele malaise die niks met communautaire kwesties te maken heeft maar gewoon met een onbetaalbaar sociaal zekerheidsstelsel.

het is het voorwaardelijk karakter dat dit sociaal zekerheidssysteem bovendien onbetaalbaar maakt, niet de walen.

we moeten dus niet van die walen af maar wel van die voorwaardelijkheid, van al die overbodige en vetbetaalde vdab rva en ocmw ambtenaars dus.

onvoorwaardelijke sociale zekerheid voor iedereen nu  !!!
« Laatst bewerkt op: 20 september 2007, 19:26:07 by kobaf »

Offline duncan

• boefer
« Reactie #3 Gepost op: 26 september 2007, 00:11:17 »
gisteren ( mert just 0.00uur eergisteren dan) maandag zat ik bij den rva omda ik nen liefdes brief had gekregen van hun ( zo omschrijf ik negatieve administratie ...weetge liefde is ook soms negatief of zelfs pijnlijk dermee  ;D )

AAn hun muur hing duidenlijk over werking rva " wat willen wij "
onvoorwaardelijke sociale zekerheid voor iedereen nu  !!!

juist uw woorden Thierry  ;)

Ik zal ook hier nalaten wat den rva van plan is mé mijn dossier over die +- 340eurow die ik ni betaal en wil betalen deze keer .

HEEEL toevallig heeft mijn vorige interim ( ' 2 0 0 4 ' ) ritmo problemen met mij gehad zo blijkt want men vraagt mij om aantal dagen terug te betalen via rva nml +-340eurow .

Wat ze niets weten is dat HEEL mijn rva dossier fout is + werkgever mee deed ...ik HOOP dus echt dat ze naar de arbeids rechtbank razen voor hun 340€ dan kan ik men +-4000euro terug eisen :-D

Ahja hé verkeerd statuut 3 jaar loopt op hé + als mijn werkgever verkeerde  data's doorgeeft aan mij die ik verplicht moet ondertekenen zodat ik verplicht MINDER geld trek in mijn RECHTELIJKE uitkering dan vraagt men voor problemen wat ik ook ritmo zei.

Neen Duncan zeiden ze er zen 12 verplichte verlof dagen ...awel ja zei ik betaalt ze dan ook serieus uit jaja zeiden ze nu die 12 dagen komt toch wel HEEEEEL toevallig overéén met 340eurow zekerst tsss erg hé .

Staat , een land een dienst en werkgever die allemaal ni kunnen rekenen of papieren opvolgen dit kan nog aardig lollig leuk worden .

daarstraks rekende ik het uit dat als rva mij 3 jaar lang te weinig betaalt heeft dat ze me dan eigenlijk nog paar duizend moeten geven maar achja ik liet hun vallen en gaan tegen de rechter zeggen dat men mensen in armoede zet bewust + uitbuit + ni luistert ... .

Sjans dat ik maar 1 klein jaartje bij ritmo werkte ...het scum en dan mij verplichten te tekenen al die contracten jaja staat nu op papier sé bij rva die even blind zen .

12 jaar van school af en men geeft nen 32jarige vent een bestaans minimum van 500 +- tsss SCHANDE !

* WERKEN IS STRAFBAAR achtung  :police:
Dermee achterstand al die arbeiders zen ont kamperen voor de deur van arbeids rechtbanken :D
« Laatst bewerkt op: 26 september 2007, 00:13:50 by duncan »

Offline duncan

• boefer
« Reactie #4 Gepost op: 26 september 2007, 02:01:18 »
justice servs no en zen veeeeels te duur pfff amai  ;D

Offline bloemsy

• blueke
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 3 november 2009, 12:40:42 »
Leterme heeft geen vertrouwen meer in justitie
01 november 2009, 14:37
Minister van Buitenlandse Zaken Yves Leterme (CD&V) heeft op de Franstalige zender RTL TVI gezegd dat hij geen vertrouwen meer heeft in justitie. "En ik ben niet alleen. De burgers stellen zich ook vragen. Ik stel me vragen over het gedrag van sommige magistraten."
De ex-premier vindt dat de lopende onderzoeken naar de interne werking van het gerechtelijk apparaat, met name bij het hof van beroep in Brussel, grondig gevoerd moeten worden. "De Belgische burgers hebben het recht te weten wat er gebeurt. Het is belangrijk dat ze de garantie krijgen dat het gerecht in dit land goed beheerd wordt", legde hij uit. Wat betreft een interview in het magazine Paris Match, waarin onthuld werd dat Leterme gevraagd is om mee mensen te doden, bevestigde hij het nieuws, maar nuanceerde ook. "Een collega van een land, dat niet Congo is, haalde de rebellen in zijn land aan, gevaarlijke mensen voor de bevolking. Hij vroeg de internationale gemeenschap om hem te helpen met de verdediging van zijn medeburgers," legde Leterme uit. (MPE)

bron: Belga
Liefs bloemsy

Een voor allen, allen tegen de armoede  :-*

Los liever mijn mizerie op, anderen steken juist maar het mes iin je rug !

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #6 Gepost op: 5 november 2009, 09:01:30 »
Meneer Letherme, daar heb ik een boontje voor. Die zegt simpel iets langs de neus weg.....en dat is de 2de keer dat ik weet....en hij heeft gelijk.

IK vertrouw ze totaal niet meer want ze gaan blijven per individu de zieken aanpakken terwijl ze weten dat je niet met een grote groep gehandicapten of zwar zieken de zaal zal bestormen. Onderhuidse aanvallen, stuk per stuk uit te schakelen zo.

Je hebt gelijk meneer Letherme. Weeral! Had ik niet gezegd dat die man meer te doen heeft dan alleen de zimmertoren?

dolma

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23703
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 12
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 3
Total: 3