Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Jean-Claude vraagt chemische castratie maar krijgt ze niet  (gelezen 12015 keer)

debbie

• Gast
Jean-Claude vraagt chemische castratie maar krijgt ze niet
« Gepost op: 1 februari 2007, 10:05:21 »
Verkrachter kan niet gecastreerd worden

,,Gun mij chemische castratie zodat ik verlost word van mijn seksuele driften'', schreeuwt Jean-Claude (58) uit. Sinds hij 17 is bezorgen zijn seksuele fantasieën hem problemen met het gerecht. Maar chemische castratie blijkt juridisch onmogelijk.

Alle dossiers van pedofilie en andere seksuele misbruiken ten spijt heeft de Belgische wet het begrip chemische castratie nog niet opgenomen. Een rechter mag deze maatregel dus niet opleggen als voorwaarde voor een strafvermindering.

Het dossier van Jean-Claude is er nochtans een om achterover van te vallen. Op zijn 17de krijgt de Luikenaar een eerste, lichte straf voor zedenfeiten. Maar van dan af stapelen de straffen zich snel op. In het homomilieu kan hij zijn fantasieën botvieren. Hij gebruikt nooit geweld, maar laat vaak erotische scènes voor hem spelen waar hij min of meer actief aan deelneemt.

Maar volgens het gerecht verzon hij net na zijn jongste vrijlating in september 2005 in minder dan drie maanden tijd allerlei listen om een tiental slachtoffers te misbruiken. Jean-Claude gaf zich uit voor filmproducer. Tijdens proefopnames wou hij een en ander zo duidelijk maken voor de acteurs, dat hij helemaal opging in de scène. Of hij onderwierp de acteurs aan een medisch onderzoek, wat hem in staat stelde om handtastelijk te worden.

,,Iedereen mocht ophouden van zodra hij vond dat mijn vragen te ver gingen'', zegt Jean-Claude. En dat blijkt volgens zijn advocaat voldoende uit het dossier. Alle kandidaten wezen tijdens de castings de seksuele avances van Jean-Claude van de hand en nooit gebruikte deze laatste geweld of bedreigingen om zijn doel te bereiken.

Maar Jean-Claude beging de onvergeeflijke fout om bij zijn seksuele fantasieën een minderjarige te betrekken die bovendien psychologisch en mentaal niet sterk stond. Tot overmaat van ramp kijkt hij aan tegen een verleden van 37 jaar cel voor zedenfeiten. Voor zijn laatste veroordeling komen daar nog eens 12 jaar cel en 20 jaar ter beschikkingstelling van de regering bij. Tegen deze straf heeft hij nu beroep aangetekend. ,,Indien deze maatregel gehandhaafd wordt, kom ik pas op mijn 90ste vrij'', beseft Jean-Claude. Op 5 maart hakt de rechter de knoop door. Maar met zijn vraag voor castratie kan het hof dus geen rekening houden.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GPM17JROM

debbie

• Gast
Re: Jean-Claude vraagt chemische castratie maar krijgt ze niet
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2007, 10:07:52 »
Schandalig is het dat ze die man geen chemische castratie willen geven. Moet hij dan maar zijn hele leven achter gevangenismuren slijten?  :o

guérin

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2007, 12:17:23 »
Mja,een castratie is wel een paarde middel,mss enkel voor hopeloos gevallen als die bestaan want begrijp mij niet verkeerd,de psychiatrie en psychologen doen hun jobs niet naar behoren

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2007, 12:27:57 »
Mja,een castratie is wel een paarde middel,mss enkel voor hopeloos gevallen als die bestaan want begrijp mij niet verkeerd,de psychiatrie en psychologen doen hun jobs niet naar behoren
er is denk ik een groot verschil tss iemand die er zelf om vraagt en iemand castratie opleggen. Zo ben ik tegen de doodstraf maar vind ik wel dat marc dutroux recht heeft op euthanasie.

zo ben ik ook tegen verplicht werken maar vindt ik dat iedereen recht heeft op werk

ik ben voor boeddhisme maar men mag het niet opleggen

enz
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

debbie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2007, 12:36:01 »
Als een bepaald deel van de hersenen beschadigd is ontstaat er een enorme, niet te stuiten seksuele drang. Onlangs was er een man die door een arbeidsongeval zo'n hersenbeschadiging heeft. Hij heeft via een rechtzaak smartegeld ontvangen van zijn werkgever voor het leed dat dit met zich mee brengt. Zijn vrouw slaapt niet meer thuis omdat ze geen moment rust kent en zodra hij de kans heeft om met iemand te seksen kan hij niet aan de verleiding weerstaan. In deze zaak wordt dus het gegeven dat een hersenbeschadiging tot een onweerstaanbare drang kan leiden serieus genomen, terwijl in het geval van Jean-Claude dezelfde afwijking als misdrijf gezien wordt en bestraft wordt. Ik zeg niet dat hij maar gewoon zijn gang mag gaan maar als hij zelf aangeeft dat hij chemische castratie wil, dan vind ik het onmenselijk om hem die kans niet te geven. Ze zouden onder begeleiding kunnen opvolgen of hiermee het probleem opgelost raakt.

guérin

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2007, 12:37:25 »
Is dat typisch voor mannen?Hersens zijn toch voor beide sexen gelijk,niet?

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2007, 12:40:45 »
Hersens zijn toch voor beide sexen gelijk,niet?
nee helemaal niet hoor. Elk stel hersens is bovendien uniek.

debbie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 1 februari 2007, 12:41:10 »
Misschien komt het bij vrouwen ook wel voor, geen idee. Of misschien is de man gewoon veel zwakker dan de vrouw.  ;D

debbie

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2007, 12:42:16 »
Vrouwen hebben in elk geval meer hersens, dat is een feit.  :D

guérin

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 1 februari 2007, 12:46:35 »

Mja,het neural netwerk is uniek omdat het te maken heeft met onze dagelijks ervaring maar de struktuur en werking van hersens zijn dezelfde en de mogelijkheden ervan zijn idem dito voor ieder gelijk.Maar wat dan met dat pennis leed-nijd??

guérin

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2007, 12:47:39 »
Vrouwen hebben in elk geval meer hersens, dat is een feit.  :D
Ja,bij vrouwen bevind zich ook stukjes hersens in de kont  O0

debbie

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 1 februari 2007, 12:51:42 »
Ja,bij vrouwen bevind zich ook stukjes hersens in de kont  O0
Viespeuk

guérin

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 1 februari 2007, 12:53:36 »

debbie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 1 februari 2007, 12:55:35 »
gestopt met roken dan?
Ja idd, om de 10 minuten stop ik met roken.

guérin

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 1 februari 2007, 12:57:09 »
Ja idd, om de 10 minuten stop ik met roken.
Wat mij stelling bevestigd...

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #15 Gepost op: 1 februari 2007, 12:58:57 »
Mja,het neural netwerk is uniek omdat het te maken heeft met onze dagelijks ervaring maar de struktuur en werking van hersens zijn dezelfde en de mogelijkheden ervan zijn idem dito voor ieder gelijk.Maar wat dan met dat pennis leed-nijd??
in het oosten zegt men dat de intuitie ( de vrouwelijk intelligentie ) links zit en de rede ( de mannelijke intelligentie rechts ( of het kan ook omgekeerd zijn ). Over het algemeen is het overduidelijk dat de vrouwen meer gevoelswezens zijn en de mannen meer verstandswezens. Ik zeg wel over t algemeen want gelukkig is dit geen wet van meden en perzen.

guérin

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 1 februari 2007, 13:04:27 »
in het oosten zegt men dat de intuitie ( de vrouwelijk intelligentie ) links zit en de rede ( de mannelijke intelligentie rechts ( of het kan ook omgekeerd zijn ). Over het algemeen is het overduidelijk dat de vrouwen meer gevoelswezens zijn en de mannen meer verstandswezens. Ik zeg wel over t algemeen want gelukkig is dit geen wet van meden en perzen.

Interessant,

maar in de mens bestaat een diepere vorm van complementariteit.De menselijke geest functionneert in de gevoels-intuitieve wereld en de stoffelijke menselijke wezen in de wereld van denken en en zintuigen en dit gegeven schakkelt het man-vrouw tegenstelling die je aanbracht dus uit,niet?

debbie

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 1 februari 2007, 13:15:15 »
Interessant,

maar in de mens bestaat een diepere vorm van complementariteit.De menselijke geest functionneert in de gevoels-intuitieve wereld en de stoffelijke menselijke wezen in de wereld van denken en en zintuigen en dit gegeven schakkelt het man-vrouw tegenstelling die je aanbracht dus uit,niet?
Hoe bedoel je? Ik denk dat er altijd wel verschillen blijven bestaan. Een man die nogal vrouwelijk is wordt dan ook soms mietje genoemd.   :angel:

guérin

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 1 februari 2007, 13:44:43 »
Zintuigen en denken zijn op het materieel-bestaan niveau.De zintuigen zoals zien en horen zijn deel van het materieel lichaam maar ook het denken is dat want het denken is zoals de zintuigen niet altijd te vertrouwen.
Jij brengt een religieuze dimensie in als god die een super wezen zou zijn of universeel om een constructie te bekomen in hierarchie,een lage niveau enz. dat is dogmatisch

guérin

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 1 februari 2007, 13:51:50 »
Hoe bedoel je? Ik denk dat er altijd wel verschillen blijven bestaan. Een man die nogal vrouwelijk is wordt dan ook soms mietje genoemd.   :angel:
Mietje genoemd door matchos?Nogal zwart-wit denken,he

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #20 Gepost op: 1 februari 2007, 14:09:30 »
Zintuigen en denken zijn op het materieel-bestaan niveau.De zintuigen zoals zien en horen zijn deel van het materieel lichaam maar ook het denken is dat want het denken is zoals de zintuigen niet altijd te vertrouwen.
Jij brengt een religieuze dimensie in als god die een super wezen zou zijn of universeel om een constructie te bekomen in hierarchie,een lage niveau enz. dat is dogmatisch
je laat je ook vangen door de cartesiaanse dwaling die de mens tot een machine reduceert en de hersenen tot een biocomputer

het is niet je pens donc je suis maar je suis donc je pens

descartes heeft de wereld op zijn kop gezet en latere wetenschappers hebben op die onderstenbovenconstructie verder gebouwd.

wat was er bvb eerst

de lamp of edison ?

eerst was er de lamp in het denken van edison
vervolgens na uitvoering van dat idee was er echt een lamp

het idee van de lamp ging dus vooraf aan de lamp en dus is het idee causaal en de lamp gevolg.

maar soit ik geef toe dat dit vooralsnog allemaal niet te bewijzen is

ik weet niet welke vorm van boeddhisme je het over hebt trouwens maar die materialistische visie is daar in het geheel niet mee te rijmen hoor

voor een boeddhist bestaat de materie immers niet eens echt - materie is slecht gestolde gedachte voor een boeddhist
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2007, 14:17:01 by kobaf »

guérin

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 1 februari 2007, 14:24:11 »
Neen,ik had ervoor het gevoels-intuitieve dimensie toegevoegd,zie mijn vorige post.

Ik ben een vrij boedhist  ;)

Maar ik zie het materieel wereld als iets chronologisch,dat is de wereld van het denken en de zintuigen.Daarbij is er ook het mythologisch wereld van gevoelens en intuitie,dat is het gevoel van tijdloosheid

debbie

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 1 februari 2007, 14:56:56 »
Dat gaat me hier allemaal het petje te boven. Ik hou van eenvoud.  ;)
Ik heb geen idee waar jullie het over hebben. Voor mij is het simpel hoor. Je hebt het denken en het voelen, je hebt de realiteit en de fantasie.

Soms staat men met de voeten op de grond en hangt alles de keel uit en soms gaat men vliegen, das heel wat beter :)

Alleen wel héél jammer dat men altijd alleen moet vliegen.

Bokkerijder

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 1 februari 2007, 15:15:21 »
Ik zal jullie een mail sturen met de uitnodiging voor een lezing in Gent morgen, die me zeer interessant lijkt, spijtig dat ik zelf niet kan gaan.

Het gaat over neurale netwerken en de spreker is een criticus van het in de wetenschappen overheersende denken aangaande de werking van de menselijke hersenen.

leden
  • Totaal aantal leden: 471
  • Latest: telose83
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23704
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 11
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 5