Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Dakloze eenzaat ,,jammer genoeg'' niet naar cel  (gelezen 2877 keer)

Bokkerijder

• Gast
Dakloze eenzaat ,,jammer genoeg'' niet naar cel
« Gepost op: 13 januari 2007, 22:57:28 »

STEKENE - Een 74-jarige dakloze uit Stekene hoopte stiekem dat de politierechter van Sint-Niklaas hem gisteren zou veroordelen tot een effectieve gevangenisstraf. Voorbereid op een verblijf in de cel zat hij in de beklaagdenbank met zijn schamele bezittingen in een rugzak.

N.E. beschadigde op 24 april 2005 een geparkeerde auto in de Beekstraat, doordat hij er met zijn stootkar tegenaan reed. Tegenover de politie beweerde hij niet gemerkt te hebben hoe een uitstekend voorwerp het achterlicht vernielde. ,,God schept de dag en ik ga er door'', verklaarde hij cryptisch waarom hij vluchtmisdrijf pleegde.

De zeventiger ging ervan uit dat hij de cel zou indraaien, maar hij kreeg te maken met een relatief milde rechter. De dader werd veroordeeld tot een geldboete van 1.210 euro, waarvan 275 euro effectief. Daarnaast moet hij de kosten van de rechtzaak dragen. De 74-jarige beklaagde vroeg aan de rechter om een afbetalingsplan van twintig jaar op te stellen. (dhs)

bron: Het Nieuwsblad, 2007.01.11

Bokkerijder

• Gast
Re: Dakloze eenzaat ,,jammer genoeg'' niet naar cel
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2007, 22:59:00 »
Ik kan me voorstellen dat die mens liever een paar dagen in de bak had gezeten dan zo'n bedrag in zijn maag gesplitst te krijgen.

Een 'milde' rechter noemt men dat.

Bah, hoe is het toch mogelijk.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: Dakloze eenzaat ,,jammer genoeg'' niet naar cel
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2007, 09:57:27 »
een kei kan je bovendien niet stropen dus die boete zal nooit ontvangen worden.
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23703
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 12
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 3
Total: 3

© vierdewereldsyndicaat.org