Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: CV - Solicitatiebrief - wat moet daarin staan ?  (gelezen 2985 keer)

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
CV - Solicitatiebrief - wat moet daarin staan ?
« Gepost op: 31 januari 2009, 10:12:08 »
Ik heb wel al genoeg cursussen solliciteren gekregen om dat ondertussen zelf al te weten, maar eigenlijk weet ik het nog steeds niet.

Al die cliché sollicitatiebrieven gaan ervan uit dat je toch wel minstens een maand ergens werkt. En dat dat dan ook uitzonderlijk kort is.

Bij mij is een maand voor hetzelfde bedrijf werken eerder een uitzondering omdat het zo'n lange periode is, en om een deftige cv op te stellen zou ik er eigenlijk een database moeten bijsteken om een overzicht te kunnen geven van de jobs die ik al heb gedaan, cursussen, vrijwilligerswerk, hobbies, stages, webleren, experimenten, en al wat daartussenin ligt of alles gewoon overlapt ...

Daarom dus deze vraag: wat is het minimum van informatie dat je moet meegeven in een cv of solicitatiebrief over je ervaringen en diploma's, getuigschriften, rijbewijs, ... om in orde te zijn met wat de rva verwacht ?

« Laatst bewerkt op: 2 februari 2009, 19:32:29 by freedomdrummer »

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: CV - Solicitatiebrief - wwat moet daarin staan ?
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2009, 12:29:18 »
euhm ik denk dat er in geen enkel boekske vormveresten vaststaan

informeel wel maar die informele vereisten heb je al opgenoemd

maar wat de rva betreft is soliciteren werk zoeken of werk vragen

ik heb al eens zin gehad om mijzelf te (laten) fillmen als ik ergens bij een bakker binnenga en vraag " hebde gijlie geen job voor mij" en dat dan op youtube te zetten en de link naar die eikels vd rva door te sturen als solicitatiebewijs - maar sorry dat is geen antwoord op je vraag.
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kameleon

• dakloze
Re: CV - Solicitatiebrief - wwat moet daarin staan ?
« Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2009, 19:16:06 »
haha, we zouden dat moeten doen als we bij de vdab gaan

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23700
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 15
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 7