Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: "Werkloosheidscijfers zijn beïnvloed"  (gelezen 2100 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
"Werkloosheidscijfers zijn beïnvloed"
« Gepost op: 26 augustus 2008, 14:33:52 »
"Werkloosheidscijfers zijn beïnvloed"

Terwijl de jongste cijfers van de RVA het hebben over 389.747 vergoede werkzoekenden in juli 2008, een daling met 10.000 tegenover juni, wil het 'Platform tegen de jacht op werklozen' die cijfers nuanceren. Dat schrijven verschillende Franstalige kranten vandaag.

Volgens het platform zijn de cijfers "beïnvloed". "Sinds 2004 zijn er maatregelen genomen om de statistieken te 'verbeteren'. Zo is de definitie van een werkloze veranderd en worden heel wat categorieën mensen niet meer in de cijfers opgenomen. Er zijn ook meer uitsluitingen", luidt het.

(belga/sps)
26/08/08 09u21

bron
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23700
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 9
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 8
Total: 9
Google