Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: SMAK ontslaat opzichters Meikever  (gelezen 3867 keer)

debbie

• Gast
SMAK ontslaat opzichters Meikever
« Gepost op: 2 december 2006, 12:23:59 »
Het SMAK heeft de opzichters ontslagen die de zaal van De Meikever van Panamarenko bewaakten. De directie verwijt de vier een professionele fout. Ze hadden minstens moeten opmerken dat het kunstwerk van Panamarenko verdwenen was, luidt het. Zeker omdat in de bewuste zaal slechts vijf werken tentoongesteld werden.

Het gaat om drie vrijwilligers en iemand die door het OCMW in het museum was tewerkgesteld. Geen van de vier werkte er al langer dan anderhalve maand. (belga/hln)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_313130.html?wt.bron=hlnRPArtikels

debbie

• Gast
Re: SMAK ontslaat opzichters Meikever
« Reactie #1 Gepost op: 2 december 2006, 12:34:36 »
Tja pfff, dat komt ervan als men mensen gratis tewerksteld. Ze denken toch zeker niet dat iemand bereid is om zich hele dagen gemotiveerd in te zetten, zonder dat men daar ook maar een cent voor krijgt, dus zonder dat er enige waardering is. Zo'n stom meikevertje met een waarde van 250.000 euro  :o :o :o
En dat stom lelijk ding moet dan bewaakt worden door armen die niets krijgen voor hun werk. Ze zijn helemaal zot geworden zeker.

Nu zijn ze ontslagen, voor zo ver je vrijwilligers kan ontslaan dan toch. Het grappige is dat ze die meikever buiten terug gevonden hebben, beschadigd. De gene die er mee was gaan lopen dacht zeker "zo'n stom ding, wat moet ik daar nu mee, zal maar het maar vlug weer weg smijten."  ;D

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 2 december 2006, 17:24:46 »
idd

mss was het wel een geniepige protestactie van de zogezeged vrijwillige tewerkgestelden

ze zijn in alle geval van dat kutjobke vanaf en kunnen terug doen waar ze zin in hebben of wat ze zelf menen te moeten doen

ik zou zelf denk ik ook nog eens gestampt hebben op die stomme kever
« Laatst bewerkt op: 2 december 2006, 17:28:42 by kobaf »
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

debbie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2 december 2006, 17:37:50 »
Hahaha, ja wie weet hebben ze dat zelf gedaan of afgesproken met een maat die dat voor hun wilde doen. Een protestactie dus  ;D ;D ;D

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 2 december 2006, 17:40:33 »
idd is bovendien ook het minste wat je voor een vriend, collega leefloner kan doen die daar kevers van 250 000 flappen moet gaan bewaken
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

webmaster

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2 december 2006, 18:22:05 »
Schitterend!   ;D
Als de staat mensen tot slavernij dwingt dan is verzet tegen de staat volledig gelegitimeerd.

Offline dede

• blueke
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 3 december 2006, 22:22:44 »
Inderdaad! En misschien gaat men nu eens even nadenken over de belachelijke bedragen die in de kunstsector circuleren. Kunst is fijn als het gratis is, maar vanaf het moment dat er geld voor gevraagd wordt, gaat men te ver. Een kunstwerk moogt ge verkopen voor wat ge zelf hebt betaald aan grondstoffen om het te maken en nog een beetje extra voor de tijd die ge eraan besteed hebt. Meer is diefstal. En als we de kunstenaars moeten geloven: het is hun hobby en hun passie. Als je het geluk hebt dat je je hobby en passie kunt uitoefenen, waarom heb je dan nog (zoveel) geld nodig???
in the end, we will be judged by our deeds more than our thoughts

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23700
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 9
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 7
Total: 8