Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Wat indien geen internet aansluiting ?  (gelezen 3664 keer)

Offline Karma

• boefer
Wat indien geen internet aansluiting ?
« Gepost op: 7 oktober 2005, 22:46:44 »
Op politics.be was er toch ene die een goede opmerking gaf: vele mensen met een te laag inkomen kunnen zich geen internet permitteren.
En dat is nu net wat hen bij het vierde wereld syndicaat kan doen komen.
Kan er hier iets gericht tegen worden ondernomen? (voorbeeld gerichte actie naar bijvoorbeeld belgacom voor mensen met laag inkomen?)
Karma.

Offline king of beggars and fleas

• blueke
  • *
RE: Wat indien geen internet aansluiting ?
« Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2005, 23:35:50 »
aangezien we niet alleen op het internet aanwezig zijn zijn we heus ook wel op een andere manier bereikbaar.Ttz op alle plaatsen waar onze militanten en leden aanwezig zijn is het vws irl bereikbaar. Op dit ogenblik zijn we zodoende bereikbaar in lanaken, hamme, menen, londerzeel, ekeren, antwerpen, ...

onze militanten fungeren als locale aanspreekpunten - mensen kunnen er terecht voor een babbel, selfempowerement, en problemen met het ocmw. Onze locale militanten hebben dus ook een soort van waakfunctie - ze houden het ocmw in de gaten en zonodig mobiliseren ze de andere militanten  die indien nodig overgaan tot directe actie om de rechten van de locale armen geeerbiedigd te zien.

Deze militanten beschikken meestal wel ook over een internetverbinding. Op het adres waar ik nu zit ( ik ben bij één van onze militanten op bezoek ) zaten twee mensen te posten op politics.be toen ik hier gisteren arriveerde. Er komt hier veel volk over de vloer waar ik nu ben en vws is hier niet onbekend merkte ik.

Maar toch heb je natuurlijk gelijk dat de digitale kloof een probleem vormt voor het bereiken van onze doelgroep

zelf gebruik ik thuis een computer die ik gratis heb verkregen doordat onze militant uit ekeren eens een rondschrijven heeft gedaan naar allerlei bedrijven met de vraag naar oude computers. We hebben er toen twee gekregen ( van basf )en als we er meer hadden kunnen gaan halen konden er dat nog meer zijn.

Voor de rest hebben we de know how aan boord om de armen als ze aan een internetverbinding kunnen geraken een volledig geinstalleerde en gebruiksklare computer af te leveren. Aangezien we tegen het kapitalisme zijn is het evident dat we op deze computer vrije gratis linux software installeren.

om tot slot eerlijk te zijn heb ik het zelf momenteel te druk om een mail op te stellen en me hiermee bezig te houden

kan iemand daar mss in bijspringen ?
dank bij voorbaat.  

het zien van uw steden doet ons pijn aan de ogen
waarschuwing ! neem de uitlatingen van king of beggars and fleas vooral niet te ernstig - moest je dat toch doen lees dan zeker en vast dit een keer.

Offline Karma

• boefer
« Reactie #2 Gepost op: 8 oktober 2005, 22:54:23 »
Goed, ik wil wel iets proberen ondernemen. Het is echter dubbelzinnig. Ik ben zelf niet arm (ik heb genoeg), noch rijk (ik heb niet echt over), (heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken). Ik vraag me af, indien ik een brief/e-mail schrijf naar Belgacom en/of Telenet, of dit goed zou overkomen. Ik wil het wel proberen.
Ten tweede (ik had het nooit over "ten eerste"), waar ligt de limiet? Vanaf inkomens vanaf 1000 euro/maand?
Geef me carte blanche hiervoor vanuit de catacomben van het vws en wees er op voorbereid dat ik geen resultaten behaal.
Karma.

"diamanten moeten geslepen worden om te schitteren"

Offline king of beggars and fleas

• blueke
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 9 oktober 2005, 07:58:55 »
voor mijn part mag je gerust een mail opstellen hoor
als je die dan eerst hier ff post hier op deze thread kunnen we er dan nog even over overleggen en dan kan em vertrekken

de grootste fout die niet armen soms maken in dit soort van materies is dat ze ons soms opzadelen met onbruikbare rommel. Mijn hele huis staat zowat vol met van die goedbedoelde doch nutteloze donaties of maw groot huisvuil waar ik nu voor moet betalen om er van af te geraken.

concreet - om op het internet bruikbaar te zijn zou het moeten gaan over computers met minstens een pentium 2 processor en 128 mb ram geheugen - echt wel belangrijk om dat duidelijk na te vragen alvorens er moeite geld en tijd wordt geinvesteerd om ze eventueel te gaan afhalen. Nogmaals de dreiging om als gratis grootvuilophaaldienst te worden misbruikt is in deze uitermate reeel.

het zien van uw steden doet ons pijn aan de ogen
waarschuwing ! neem de uitlatingen van king of beggars and fleas vooral niet te ernstig - moest je dat toch doen lees dan zeker en vast dit een keer.

Offline Karma

• boefer
« Reactie #4 Gepost op: 9 oktober 2005, 13:18:13 »
Beste Kobaf,
Ik denk dat we een beetje op een verkeerd spoor zitten. Het is niet de bedoeling om op zoek te gaan naar computers maar wel om belgacom/telenet aan te sporen om internetaansluitingen goedkoper (gratis) te maken voor mensen met laag inkomen.
Aan computers geraken is, denk ik, andere zaak.
Karma.

"diamanten moeten geslepen worden om te schitteren"

Offline Dolma

• boefer
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2005, 08:49:19 »
Als de huishuur al zo hoog is en je bijvoorbeeld maar 24000bef hebt per maand(huur 16000) 4000bef verwarming(gas en electr) dan helpt er je niemand rond te komen, en is internet zeker niet mogelijk. Da's rekenen.  En het ocmw zal je niet helpen als je meer hebt dan hun minimex want die is nog lager. trouwens ze zullen je zeggen dat je dat niet nodig hebt, en moet verhuizen.

Dolma

Offline Mambo

• blueke
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2005, 19:49:45 »
Dat is wel waar. En wat ik ook vind, vroeger konden vele mensen zich nog wat behelpen met ergens in de buurt wat te gaan poetsen tegen bijkomende vergoeding en trok het net wel nog tot de eind van de maand met dat extratje.
Heden ten dage, met de dienstencheque is die sociale regularisatie (is dat het goede woord hier) ernstig onderuit gehaald.
Bij klussen bij suikertantjes is niet meer, nu halen ze een dienstencheque, trekken het een stukje van hun belastingen (ochere) en de kuisvrouw mag ingeschreven gaan werken met verlies op haar dop natuurlijk.
Ze heeft dus helemaal niks extra, maar veel verloren bovenop. (En voor het pensioen zal het ook geen centiem schelen)
Ik pleit; weg met de dienstencheque en het waarom mag de anderen invullen.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23696
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 212
  • Online Ever: 220
  • (Gisteren om 20:15:24)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 5
Total: 7
Google (2)