Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Maastricht - Overlast straatmuzikanten aangepakt  (gelezen 4503 keer)

Bokkerijder

• Gast
Maastricht - Overlast straatmuzikanten aangepakt
« Gepost op: 1 juli 2006, 22:32:07 »
Straatmuzikanten in de binnenstad die te hard spelen en/of steeds hetzelfde repertoire: de gemeente krijgt er steeds meer klachten over.  Reden voor de gemeente om de muzikanten aan te pakken.  Van de zes vergunningen die per week worden afgegeven (wie het eerst komt, die het eerst maalt) zijn er maximaal twee die een ontheffing krijgen omdat ze te hard spelen.  Is zo’n groep een keer aan de beurt geweest, krijgen ze de drie weken erna geen vergunning meer.  Bovendien gaat de gemeente opletten of de muzikanten zich houden aan de regel dat ze maximaal een half uur op een van de aangegeven locaties mogen spelen en dan moeten verkassen.

Bron: De Ster, Onafhankelijke Stadskrant, 30 juni 2006.

Bokkerijder

• Gast
RE: Maastricht - Overlast straatmuzikanten aangepakt
« Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2006, 22:35:40 »
http://www.denar.be

Wat een schande.  In Maastricht zijn er helemaal niet zoveel straatmuzikanten, en ik heb er bij mijn weten nog nooit echt last van gehad.

Sommige mensen kunnen niks verdragen, en gaan dan klagen om hun gelijk te krijgen.  Wellicht worden hier weer enkele ondernemende armen, die proberen om wat centen te vergaren, gebroodroofd.  

Als iemand gitaar speelt om een paar euro's te verdienen, en hij kent maar één of twee liedjes, dan vind ik nog dat die arme beter dat kan doen, i.p.v. mensen beroven enzomeer.  Dus je moet de mensen aanmoedigen om muziek te spelen, en het zeker niet gaan verbieden.

Maar wat doen de 'wakkere' burgers ?  Ze gaan klagen dat het geen virtuoos of geen Jimi Hendrix is.  En moest het wel zo zijn, zouden zij dan ook overeenkomstig betalen ?  

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23696
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 63
  • Online Ever: 220
  • ( 5 december 2019, 20:15:24)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 10
Total: 11
Google