Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Nederland geeft bejaarden hangplekken  (gelezen 2222 keer)

Bokkerijder

• Gast
Nederland geeft bejaarden hangplekken
« Gepost op: 31 maart 2006, 16:31:58 »
Groningen  In de Groningse deelgemeente Oude Pekela kunnen bejaarden voortaan naar hartelust rondhangen, roddelen, een sigaretje opsteken en hun tijd verdoen.  De Nederlandse gemeente heeft in het winkelcentrum een `hang-oud? geopend, een hangplek voor ouderen.  De plek bestaat uit comfortabele bankjes met plaats om looprekken kwijt te kunnen.  Het Nationaal Ouderen Fonds is van plan overal in Nederland `hang-ouds? te installeren en hoopt daarvoor op steun van de regering.  De oudjes van Oude Pekela zijn ongetwijfeld opgelucht, want het winkelcentrum verbande hen vorig jaar omdat ze te veel overlast zouden geven.  Ze blokkeren de weg, ze roddelen, roken en verpesten het zicht op de etalages, luidde de kritiek.

Ook hier een krantenbericht:

http://www.zorgkrant.nl/print.html?id=929

Bron: FreeMetro, vrijdag 31 maart 2006.

Bokkerijder

• Gast
RE: Nederland geeft bejaarden hangplekken
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2006, 16:39:01 »
http://www.denar.be

Ik vind dit zo triestig dat het bijna wraakroepend is. Wat kunnen die vuile kapitalisten van winkeliers wèl nog verdragen ?  De jongeren zijn niet welkom, nu de ouderen ook al niet meer.  Mogen binnenkort alleen werkende tweeverdieners nog in het winkelcentrum komen en wordt de rest door de flikken verwijderd omdat ze overlast bezorgen (= te weinig consumeren of geen geld hebben) ?

Triestig hoe de maatschappij omgaat met de ouderen die diezelfde maatschappij groot gemaakt hebben. Steek ze maar allemaal bijeen op één plek, zodat de winkeliers er geen last van hebben, kunt er misschien nog een hoge muur rond bouwen.  Of huisarrest opleggen, dan heeft niemand er nog last van...
Wat kan het die mensen schelen dat ze er jeu-de-boules kunnen gaan spelen, misschien willen ze gewoon eens buiten wandelen om naar de mensen te kijken, een roddeltje te vertellen en een sigaret te roken.
"Ze belemmeren het zicht op de etalages".  Wat een onzin, goede wijn behoeft geen krans.

Het toont nog maar eens aan in wat voor intolerante fascistoïde maatschappij we beland zijn.  

Offline limburgse wolf

• blueke
  • *
RE: Nederland geeft bejaarden hangplekken
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2006, 13:59:19 »
Ik heb altijd gezegt nederlander te blijven hoewel ik in Belgie woon,na een teleurstelling op de vlieghaven in amsterdam waarbij men mij wel de tickets verkocht,maar waar ik het vliegtuig alsnog niet op mocht en dus 400 euro aan mijn broek had,begon ik dus al zeer te twijfelen,maar dit nu te lezen slaat werkelijk alles.

Ik SCHAAM me diep Nederlander te zijn,mijn besluit staat nu zeker vast

Ik wordt Belg

Mensen die zoiets doen moeten zich diep schamen
Ze schijnen te vergeten dat ze zelf ook eens ouder worden,ik hoop uit het diepst van mijn hart,dat wat ze nu de mensen aan doen hard op hun zal terug vallen.

Oudere mensen nu uit het centrum,ze mogen van mij tegen de tijd dat de boosdoener van nu oud is,hun zelf buiten het land zetten.

leden
  • Totaal aantal leden: 466
  • Latest: jrnr601
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 8
  • Online Ever: 204
  • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 8