Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: eX ERVARINGSDESKUNDIGE IN DE ARMOEDE EN SOCIALE UITSLUITING  (gelezen 8427 keer)

Offline roosje

• blueke
  • *
eX ERVARINGSDESKUNDIGE IN DE ARMOEDE EN SOCIALE UITSLUITING
« Gepost op: 26 februari 2011, 13:18:46 »
ben een Ex ervaringsdeskundige in de armoede en sociale uitsluiting
mensen geloof niet in de methodiek ervaringsdeskundige heb het zelf mogen onder vinden ik gaf dingen aan men bedrijf aan wat er verkeerd liep in het bedrijf rond armoede bij de collega's ik ben af gestraft ik ben ontslagen geweest nu al een jaar met de boodschap u ben een goede ervaringsdeskundige maar  toch heb je ontslag gekregen vanaf die dag vind ik geen werk meer waarom omdat ik eerlijk ben geloof me ik werk niet meer mee aan zo een valse
praktijken word tijd dat mensen hun ogen open doen ik werkte voor de staat nu word ik met men gezin tegen gewerkt dank je staat dat ik nu al zelf geen eten meer heb
goede praktijken zijn om hun eigen EGO te vergroten
de link had zelf gezegd dat ze me niet mochten door laten gaan voor een diploma waarom zegde ze dat omdat ik naar buiten bracht dat ze mensen niet als gelijke behandelde maar gebruiken voor hum eigen doelen dit is mijn waarheid en niks anders dan men waarheid
het is zeker geen zelf beklag wil dat ook de andere kant word bekeken war de link en voor staat

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
  • Country: be
  • Geslacht: Man
Re: eX ERVARINGSDESKUNDIGE IN DE ARMOEDE EN SOCIALE UITSLUITING
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2011, 13:31:33 »
welkom roosje op het vwsforum

moedig van je dat je hiermee naar buiten durft te komen - elke keer wanneer ik met een opgeleidde ervaringsdeskundige gepraat heb hebben die mij ongeveer hetzelfde gezegd - dus je bent zeker niet de enige die zich gebruikt voelt - maar wel de eerste die het ook openlijk durft te zeggen
« Laatst bewerkt op: 7 april 2011, 08:10:30 by Thierry »

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2011, 13:32:56 »
welkom trouwens ook hier bij de echte, niet opgeleidde ervaringsdeskundigen

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Tommeke
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2011, 14:22:44 »
Mag ik vragen waar "de link" voor staat ?
De staat heeft u ontslagen...,'k dacht altijd dat dit ni kon ,was je niet vast benoemd dan ?

Hoe dan ook ,je kleine bericht maakt duidelijk dat je als ervaringsdeskundige (maw dat je in uw verleden effectief onder zulke trieste omstandigheden hebt beleefd en dus niet ervaringsdeskundig via een of andere cursus/opleiding) in de armoede en sociale uitsluiting nog eens extra sociaal werd uitgesloten en ook nog eens opnieuw in de armoede bent geduwd (want dat is mijn inziens wat je iemand aandoet wanneer je iemands bron van inkomen afneemt).

Zulk (weerkerend) gedrag getuigd van pure arrogantie ,discriminatie en opzettelijk geweld.
U niet laten doen en keihard terugslaan naar zo'n klojo's ,zodat ze voelen dat men zulks niet ongestraft kan blijven doen.

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2011, 07:36:00 »
De link is de organisatie die in Vlaanderen mensen opleidt tot ervaringsdeskundigen of beter gezegd die dat meent te kunnen

Ik heb in het verleden zeer vaak contacten gehad met ex-studenten van de link en die zeggen allemaal hetzelfde - het werken met ervaringsdeskundigen is een paradepaardje van de overheid dat de belastingbetaler veel geld kost en de armsten van het land NIKS opbrengt, behalve frustratie voor de opgeleidde ervaringsdeskundige.

Offline KoenD

• blueke
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 1 april 2011, 15:26:44 »
Hallo,

Zelf dacht ik dat de methodiek van opgeleide ervaringsdeskundige net heel goed was. Ik heb enkel nog maar gesproken met mensen die ook effectief tewerkgesteld waren als ervaringsdeskundige (in het kader van mijn job) moet ik erbij zeggen. Maar zij waren toch wel enthousiast en tevreden. Het werk dat ze leverden leek me ook erg nuttig.

Wat vinden jullie dan net zo verkeerd aan de methodiek?

Bedankt voor jullie antwoorden

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #6 Gepost op: 1 april 2011, 19:55:08 »
Dag Koen

Ons forum is momenteel in reorganisatie en daardoor is veel kritiek die hier al eerder geleverd werd op het concept van de link tijdelijk uit het zicht verdwenen - gezien jouw vraag zal ik de onderwerpen hierover prioriteit proberen geven en de links ernaar hier ook aanbrengen

De positieve reacties die jij krijgt van collegas en vaak wellicht ondergeschikten kan je volgens mij moeilijk objectief noemen en uiteraard zijn ze aanvankelijk allemaal positief, anders zouden ze niet aan de opleiding beginnen en zich ook niet als ervaringsdeskundige laten tewerkstellen. Het is wel degelijk zo dat de opgeleidde ervaringsdeskundigen met de beste bedoelingen en idealisme aan hun opleiding en tewerkstelling beginnen.  Maar na enige tijd worden ze allemaal over en weer geslingerd tussen enerzijds erin proberen blijven geloven ( wat ze wel moeten om vol te kunnen houden ) en anderzijds voor zichzelf moeten toegeven dat er naar hun, ondanks de vele mooie woordjes en theorieen, toch weer niet geluisterd wordt. Bedenk trouwens ook eens dat indien zij dit laatste voor zichzelf toegeven en daar conssequenties aan verbinden en dus stoppen, dat dit dan betekend dat ze terug moeten keren naar de armoede van waar ze komen. Ik baseer me op de vele gesprekken die ik met langdurig tewerkgestelde ervaringsdeskundigen heb gehad, achter de schermen zeg maar - en tegen mij vertellen ze een gans ander verhaal en ook telkens hetzelfde verhaal.

Ik heb van mijn kant ook een vraag trouwens aangaande het nuttige werk dat je vermeld - noem mij eens één concreet voorbeeld daarvan of maw concrete wetswijziging die werd door gevoerd naar aanleiding van het werken met ervaringsdeskundigen, en die dus het lot of de situatie vd gehele vierde wereld verbeterd heeft - en hoe lang wordt er nu intussen met ervaringsdeskundigen gewerkt ? 5 Jaar ? 8 jaar ? ik weet het niet van buiten.
« Laatst bewerkt op: 3 april 2011, 09:08:22 by Thierry »

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #7 Gepost op: 1 april 2011, 20:47:03 »
http://www.forum.vierdewereldsyndicaat.org/index.php?topic=557.0

http://www.forum.vierdewereldsyndicaat.org/index.php?topic=784.0

http://www.forum.vierdewereldsyndicaat.org/index.php?topic=227.0

dit zijn een paar links met kritiek van een aantal jaren geleden - sommige van onze standpunten zijn intussen wat geevolueerd maar 95 percent is hetzelfde gebleven

er zullen nog links komen - maar ik moet alles zelf eerst nog eens lezen voor ik het terug plaats. Dit is daar meteen een goede gelegenheid voor trouwens.
« Laatst bewerkt op: 6 december 2016, 01:13:49 by Twan »

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #8 Gepost op: 1 april 2011, 20:52:51 »
de meeste opgeleidde ervaringsdeskundigen waarmee ik praat geven ons gelijk en bevestigen onze kritieken - maar zijn bang om dat openlijk te durven beweren - en roosje is de eerste die de moed heeft om het stilzwijgen te durven doorbreken.

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #9 Gepost op: 5 april 2011, 09:19:38 »
wat de vijf percent betreft waarin ik van mening of misschien eerder van houding verandert ben aangaande de link, het vlaams netwerk en nagenoeg gans de zg. erkende armoedebestrijding is dat ik me heb neergelegd bij de zaken zoals ze zijn en heb opgegeven om deze te trachten veranderen.

Eenieder moet voor zichzelf weten of hij of zij zich plaatst aan de kant van de waarheid of aan de kant van de leugen, maar ik roep niettemin iedereen op (en meer kan ik niet doen ) om zich te plaatsen aan de kant van de waarheid - en wie beweert dat de overheid iets geeft om de armsten en/of dat het werken met ervaringsdeskundigen ook maar iets oplevert voor de armsten van dit land die bevindt zich helaas aan de kant van de leugen.

De waarheid is helaas dat het werken met ervaringsdeskundigen nog tot geen enkele wetswijziging geleidt heeft die in het voordeel speelt van de armsten en dat er niet één arme is die hierdoor ook maar één boterham meer heeft gekregen. Integendeel is de armoede sinds het werken met ervaringsdeskundigen gewoon verder blijven toenemen, vriezen er elk jaar weer opnieuw daklozen dood op straat en werden er intussen tienduizenden vlaamse werklozen door de vlaamse overheid geschorst, terwijl er anderzijds meer en meer jobs verdwijnen, en zo gaat dat maar verder en verder

wie echt iets om de armsten geeft moet deze teneur minstens erkennen en wie dat niet doet maakt zich helaas schuldig aan armoedenegationisme en dus ook aan het voortbestaan van deze schrijnende teneur
« Laatst bewerkt op: 5 april 2011, 13:05:27 by Thierry »

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #10 Gepost op: 6 april 2011, 09:08:23 »
wat hier ook weer zeer anecdotisch is in deze "discussie" ...

dat is dat niet armen de mond vol hebben over het werken met ervaringsdeskundigen

maar als de ervaringsdeskundigen kritisch zijn en dus hun werk doen waar ze voor werden aangeworven .... en de vinger leggen op de realiteit, op de echte pijnpunten ....

dan is de discussie gedaan, en dan worden ze verder genegeerd en aan de kant geschoven, en afgedaan enz enz

Met alle respect Koen maar je kan geen groter bewijs leveren van wat ik zeg, door hier nu verder te zwijgen en ALLE ervaringsdeskundigen die echt hun werk hebben proberen doen zullen deze situatie vanuit hun professionele ervaring direct herkennen !

een echte armoededialoog is niet mogelijk - want de niet armen kunnen niet met kritiek om en steken als een struisvogel de kop in het zand wanneer ze op hun fouten gewezen worden - daar waar wij armen experts zijn moeten worden in het omgaan met kritiek

leden
  • Totaal aantal leden: 466
  • Latest: jrnr601
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 8
  • Online Ever: 204
  • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 11