Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Zie ginds komt de stoomboot !  (gelezen 2725 keer)

Offline Louis

• blueke
  • *
Zie ginds komt de stoomboot !
« Gepost op: 16 september 2010, 11:59:49 »
kringwinkel doet een inzamelactie van 1 septemebr tot 31 oktober.

Ik citeer hun folder:   (hmmmm gratis reclame)

Misschien ligt er op zolder ongebruikt, maar nog niet kapot speelgoed?
Misschien zijn de kinderen hun "oud" speelgoed bue of moet er plaats gemaakt worden voor een nieuwe lading?
Aan de andere kant is de kans groot dat er ind e buurt kinderen wonen die uren met dit "oud" speelgoed zoet zouden zijn.

De kring(loop)winkels zijn het ideale doorgeefluik om dat speelgoed te laten herleven.

........

De kringwinkel verteld er wel niet bij dat ze dit speelgoed duur zullen verkopen en dat alles wat goedkoper zal geprijsd zijn door vaste rommelmarktverkopers zal opgekocht worden om dus doorverkocht te worden.

Ze noemen het zelf een "ideaal doorgeefluik".  Ik noem het een "ideaal zakkenvullersluik".

Wel beste mensen:  ik doe een oproep, BRENG UW SPEELGOED naar de vele kinderopvang tehuizen, of naar opvangcentra waar kinderen zitten die geen ouders hebben, of naar weeshuizen.  GEEF ZE HET GRATIS !!!!!   Want Kringwinkel wil er alleen maar winst op maken.

Stuur dit bericht door.  Maak een kind ECHT GELUKKIG en geef het rechtstreeks aan het kind en NIET aan de Kringwinkel.

Louike

,-)

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
  • Country: be
  • Geslacht: Man
Re: Zie ginds komt de stoomboot !
« Reactie #1 Gepost op: 16 september 2010, 12:55:35 »
het vierde wereld syndicaat onderschrijft bij deze jouw oproep louis - kringloopwinkels zijn zowat het slechts denkbare doorgeefluik - we voegen echter nog één ding toe - je kan dat speelgoed ook gewoon aan je geburen geven of aan mensen die je kent die het niet al te breed hebben - het hoeft echt niet altijd via een instelling of organisatie te gaan - filantropie hoeft niet georganiseerd te worden, wat spontaan gegeven wordt is het mooiste - kwestie van het gewoon te doen dus

veel succes nog met je actie en hou ons zeker op de hoogte  ;)

Offline Louis

• blueke
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 16 september 2010, 18:27:51 »
Ik ben een gelukkig mens als ik kan geven.

Heb zelf armoede gekend en sta momenteel nog 3000 euro minus op de bankrekening maar heb toch door hard werken een eigen huisje kunnen kopen en we hebben een winkel, zijn kleine zelfstandigen.

Het is hard knokken en soms stoort het mij dat mensen denken dat wij "rijk" zijn, gewoon door het feit we "zelfstandig" zijn.

Ik ken veel zelfstandigen die vaak de broekriem hard moeten toetrekken.

Nu zeker terug zitten wij in het geval er wegenwerken aan de gang zijn, de baan word opengegooid en voor ons is er geen dop of ocmw.

Dus, we klagen niet, verre van maar hebben nu momenteel niets te kort.  Wat wel knaagt is dat de grondbelasting weeral omhoog gegaan is, we betalen nu al 1800 euro per jaar voor een winkeltje met klein appartementje er aan, gewoon omdat het wellicht op 200 meter van de zee is in een zijstraat. Daarbij nog eens de afbetaling van 428 euro ...  enfin,  neen, we klagen niet, gewoon een keer zeggen hé. ,-)

Ik vertel nog wel een keer welk artikel we verkopen.

,-)

Offline Louis

• blueke
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2010, 18:54:04 »
Ik geloof m'n ogen niet!

Kringwinkel Oostende verkoopt een versleten zetel waar het kathaar nog inhangt voor 450 euro!

De man die hem binnenbracht had hem in diezelfde kringwinkel gekocht, 3 jaar terug voor maar ........  50 euro!

Believe it or not!   Die man is hier nu zo verbolgen over dat hij nooit nog iets binnenbrengt en liever zelf eens rond zal kijken wie hij kan helpen met gratis spulletjes.

leden
  • Totaal aantal leden: 466
  • Latest: jrnr601
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 8
  • Online Ever: 204
  • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 8