Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Waarschuwing voor geldtekort bij ontwikkelingslanden  (gelezen 2224 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Waarschuwing voor geldtekort bij ontwikkelingslanden
« Gepost op: 15 maart 2009, 12:54:15 »
Waarschuwing voor geldtekort bij ontwikkelingslanden

De ontwikkelingslanden gaan dit jaar een financieringstekort van 270 tot 700 miljard dollar tegemoet. Dat staat in een studie van de Wereldbank. Er wordt gewaarschuwd dat de internationale instellingen dat gat niet alleen zullen kunnen vullen.

Private investeerders
"De ontwikkelingslanden staan dit jaar voor een financieringstekort van 270 tot 700 miljard dollar, als gevolg van het feit dat private investeerders de opkomende markten ontvluchten, en slechts een kwart van de meest kwetsbare landen over hulpbronnen beschhikt om een stijging van de armoede te voorkomen", schrijft de Wereldbank.

Niet op te vangen
Volgens het document, dat werd opgemaakt ter voorbereiding van de vergadering van de ministers van Economie en de centrale banken van de G20 op 13 en 14 maart, "kunnen de financiële instellingen alleen dat tekort (waaronder ook de private en publieke schulden en het begrotingstekort vallen) voor de 129 landen niet opvangen". (belga/edp)
08/03/09 23u14

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/752476/2009/03/08/Waarschuwing-voor-geldtekort-bij-ontwikkelingslanden.dhtml
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: Waarschuwing voor geldtekort bij ontwikkelingslanden
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2009, 12:55:01 »
Wereldbank helpt Armenië en Congo met noodleningen

De Democratische Republiek Congo en Armenië zijn de eerste landen die zullen genieten van de nieuwe mogelijkheid van noodleningen. Dat heeft de Wereldbank gisteren aangekondigd. Armenië ontvangt 35 miljoen dollar, Congo 100 miljoen dollar. Landen moeten geen interest betalen op deze langetermijnleningen.

Deze noodleningen worden toegekend door de Internationale Ontwikkelingsorganisatie, een afdeling van de Wereldbank. De 78 armste landen ter wereld hebben recht op noodleningen. (belga/kh)
27/02/09 03u35

http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal-Nieuws/article/detail/728071/2009/02/27/Wereldbank-helpt-Armenie-en-Congo-met-noodleningen.dhtml

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2009, 12:56:01 »
Wereldbank wil fonds oprichten voor de zwaksten

De Wereldbank wil de rijke landen aanzetten om een 'kwetsbaarheidsfonds' (vulnerability fund) op te richten om de armste landen die getroffen zijn door de crisis te hulp te komen. Dat heeft Wereldbank-voorzitter Robert Zoellick gezegd in Rome.

Ondersteuning
"Ik stel voor dat de ontwikkelde landen 0,7 procent van het totale bedrag van hun relanceplannen zouden besteden ter ondersteuning van de armsten. Volgens mij is dat doenbaar en zou het een zeer positieve ontwikkeling zijn van de G20-top begin april in Londen", aldus Zoellick.

Humanitaire crisis
De voorzitter van de Wereldbank liet in de marge van de bijeenkomst van de ministers van Financiën van de landen van de G7 aan de pers weten dat de "huidige periode gevaarlijk is". "Wat begon als een financiële crisis, is een economische crisis geworden en verandert in een werkgelegenheidscrisis. Wanneer er niet gehandeld wordt, kan het ook tot een humanitaire crisis komen", zei Zoellick.

Volgens de Wereldbank kunnen jaarlijks 200.000 tot 400.000 kinderen meer van honger omkomen in de periode 2009-2015, indien de crisis aanhoudt. (belga/dea)
13/02/09 19u53

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/693762/2009/02/13/Wereldbank-wil-fonds-oprichten-voor-de-zwaksten.dhtml

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2009, 13:07:03 »
de wereldbank wordt hier voorgesteld als een orgaan dat bekommert is om de zwaksten en de armste landen

niets is echter minder waar want de wereldbank wordt bestuurd door mensen die op hun eentje gans de armoede wereldwijd met een vingerknip zouden kunnen stoppen

wanneer er een geldtekort is in derde wereldlanden dan is dat omdat deze instanties dat zelf hebben bepaald - wanneer er tss 2009 en 2015 zoveel honderdduizend kinderen meer van honger zullen sterven dan is dat zo omdat zij dat hebben bepaald

maw deze instanties hebben een bepaald beleid met de wereld en haar bevolking voor en dat schilderen ze af als een noodwendigheid en natuurramp waaraan we niet kunnen ontsnappen - in werkelijkheid zijn ze ons aan t voorbereiden via dit artikel op een wereldwijde humanitaire crisis met nog veel meer slachtoffers dan ze nu voorzichtig durven voorspellen

een wereldbank is trouwens iets heel gevaarlijks - het is immers een supranationale bank en dus nog gevaarlijker dan een nationale bank en zeker wanneer deze in privehanden is en dat is de wereldbank net zoals de fed in de states volledig. 

wanneer een nationale bank in privehanden is dan is het land wiens nationale bank dat is in privehanden
en wanneer je een supranationale wereldbank hebt die in privehanden is dan is gans de wereld in privehanden.

leden
  • Totaal aantal leden: 466
  • Latest: jrnr601
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 3
  • Online Ever: 204
  • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 4