Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: hoe van ip veranderen ?  (gelezen 6767 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
hoe van ip veranderen ?
« Gepost op: 13 februari 2009, 03:32:56 »
weet iemand dat of dat gaat ?
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kameleon

• dakloze
Re: hoe van ip veranderen ?
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2009, 10:27:16 »
Ja, met ipconfig. Dat voer je uit via dos.
Dan typ je 'ipconfig /release' om je oude IP weg te gooien (uw internet ligt dan ook plat)
Daarna 'ipconfig /renew' en je hebt een nieuw nummer.

Maar het hangt ook af van jouw ISP of internataanbieder.
Als zij je geen ander nummer geven heeft het geen zin en Telenet geeft hetzelfde tenzij je je PC voor een langere tijd uitschakelt.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2009, 13:32:20 »
awel dat laatste dat vermoedde ik dus al - t schjnt dat je bij belgacom een systeem hebt van dynamische ips

ik heb vroeger ook eens iemand gekend die een oude pc had omgebouwd tot firewall en hij had er ook voor gezorgd dat die regelmatig van ip verwisselde uit zichzelf -maar hoe doe je zoiets he - bestaat daar een progje voor ofzo ?

Offline kameleon

• dakloze
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2009, 16:45:18 »
een proxy firewall waarschijnlijk

Offline Berke

• VIP
  • boefer
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2009, 18:21:54 »
snap niet echt wat jullie bedoelen. er zijn namelijk 2 ip adressen waarmee je werkt. je eigen pc ip, die krijg je van de router of de modem, en dan is er nog je WAN (internet) ip. deze laatste krijg je van de provider en is bedoeld voor de modem.

als je van pc ip wilt veranderen, heeft dat geen zin, aangezien de WAN ip jou identificeert. wil je van WAN ip veranderen, dat kan, maar bij adsl is dat gemakkelijker dan bij telenet. bij adsl, gewoon even je modem uit en aan doen. bij telenet moet je de modem uitdoen, 2-3 min wachten en dan terug aandoen.

maar WAAROM wil je van ip veranderen?
.                             Vraag niet wat het VWS voor jou kan doen.
                                  Vraag wat JIJ kan doen voor het VWS.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2009, 20:31:28 »
lijkt me gewoon handig voor vanalles, om te weten hoe ik van ip kan veranderen
kwestie ook van steeds zelf te kunnen bepalen of ik mij kenbaar maak of niet
ik krijg de zenuwen van youtube bvb die mij verteld welke films iets voor mij zijn en er met zijn aanbevelingen dan vaak nog bal op zit ook- zoiets is mij iets te brave new world achtig ofzoiets 

Offline Berke

• VIP
  • boefer
« Reactie #6 Gepost op: 14 februari 2009, 06:08:12 »
ow, maar dat geval van youtube heeft niets met je ip te maken, maar met je cookies. elke bezochte site laat immers (zonder je toestemming) een file-tje achter op je pc en telkens je diezelfde site bezoekt weet deze wie je bent. speelt geen rol welke ip je hebt.

je moet niet je ip veranderen, maar regelmatig (ik doe da dagelijks) je cookies wissen. om de 5-7 dagen is ook al goe.

zo doe je dat :

- enternet explorer starten -> extra -> internet opties -> [cookies verwijderen] -> [toepassen].
- ook doen -> [bestanden verwijderen] -> off line ook aanvinken -> OK -> toepassen.
- dan nog [instellingen] -> bij elke bezoek... aanvinken en onderaan de regelaar op minimum zetten (1Mb cache) -> OK
- belangrijk -> bovenaan [privecy] -> op (normaal hoog) zetten en popup blokkeren aanvinken -> OK.

na dit alles kan je op je gemak surfen zonder last te hebben van pottekijkers.
-

Offline kameleon

• dakloze
« Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2009, 11:39:35 »
Dan moet je inderdaad je cookies wissen.

Netlog, Facebook en heel die blablabla zijn ontzettend populair geworden op het werk. Werkgevers kunnen hier natuurlijk niet mee lachen.
Ze kunnen toegang tot deze websites blokkeren. Hier zijn ondertussen al nieuwe websites voor uitgevonden. Proxy websites.
Dan surf je naar netlog of facebook met het ip van de proxy server. En daar zit je anoniem mee.
Want duizenden mensen kunnen via dat IP surfen. Tot je inlogt op een account van youtube, netlog ofzo want normaal gezien kan alleen de eigenaar op zijn account inloggen dus weten ze dat je via een anoniem IP surft.
Maar ik heb de indruk dat een proxy server dikwijls veel trager laadt en meer enerverend is dan wat anders.

Offline Berke

• VIP
  • boefer
« Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2009, 17:12:05 »
ik surf meestal via http://www.surf-anoniem.be.
zij zeggen het volgende, en het klopt nog ook. kobaf zn probleem is hiermee opgelost.

Citaat
Anoniem internetten en geblokkeerde sites bezoeken op Surf-anoniem.be Surf-anoniem.be is jouw proxy site! Welkom op Surf-anoniem.be , de website voor anoniem surfen op geblokkeerde sites, zoals Myspace, Hotmail en MSN. Steeds vaker worden op school en kantoor de social bookmarking websites afgesloten. Wil je nu toch stiekum surfen op deze websites, gebruik dan een proxy server. Anoniem op internet is haast onmogelijk vanaf je eigen werkplek, ook vanuit thuis. Iedereen kan jouw IP adres zijn en zo ben je altijd traceerbaar. Wil je echt anoniem op internet, gebruik ook dan een proxy server. !.anoniem internetten doe je dus via surf anoniem. veilig en zeer snel anoniem op het internet. vul hieronder de website in die je anoniem wilt bezoeken en druk op surf. dan kan u anoniem op deze website surfen gratis..!

succes ermee...

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23696
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 63
  • Online Ever: 220
  • ( 5 december 2019, 20:15:24)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 6
Total: 6