Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Bijna derde meer faillissementen in Vlaanderen  (gelezen 2424 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Bijna derde meer faillissementen in Vlaanderen
« Gepost op: 2 februari 2009, 18:55:19 »
Bijna derde meer faillissementen in Vlaanderen

BRUSSEL - In de eerste maand van 2009 is het aantal faillissementen in Vlaanderen met 29,05% gestegen tegenover januari 2008, meldt het onderzoeksbureau Graydon.

Op federaal niveau telde Graydon 781 faillissementen, een stijging op jaarbasis met 14,52%. 'Nooit eerder noteerden we in een januarimaand zoveel faillisssementen', klinkt het in een persbericht.

De stijging is vooral spectaculair in Vlaanderen (+29,05%), met 422 faillissementen. Alle Vlaamse provincies delen in de hausse. De provincies Oost-Vlaanderen en Antwerpen kregen het het zwaarst te verduren. Nooit eerder werden er in het Vlaamse gewest méér faillissementen uitgesproken in een januarimaand dan nu.

Hiermee noteren we een duidelijke trendbreuk, zegt Graydon: het Vlaamse gewest bleek tot voor kort minder gevoelig te zijn aan de hausse van faillissementen die het afgelopen jaar werd waargenomen.

In Wallonië werden 242 bedrijven in januari failliet verklaard, 7,56% meer dan in janauri 2008 en een evenaring van het Waals januarirecord van 1997.

In Brussel werden er afgelopen maand minder (117 of -10%) faillissementen uitgesproken dan in januari 2008.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF02022009_046&kanaalid=160
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kameleon

• dakloze
Re: Bijna derde meer faillissementen in Vlaanderen
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2009, 19:01:48 »
Voila zie, had ik naar de VDAB en consoorten geluisterd dan was ik ondertussen al 3 maand zelfstandige.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2009, 19:04:41 »
hoe bedoel je mss kameleon ?

Offline kameleon

• dakloze
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2009, 19:10:53 »
Ondanks dat ik in mijn beschermd statuut zit, blijven ze mij lastigvallen ze. Als ik maar met iets bezig ben en ze me bij de VDAB als werkzoekende kunnen schrappen want dat levert vooral henzelf goede punten op. Je kent hun mentaliteit ondertussen wel al.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2009, 19:19:38 »
het gaat hun idd alleen maar om de werkloosheidscijfers

de werkloosheid zelf kan de minister geen zak schelen

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23696
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 63
  • Online Ever: 220
  • ( 5 december 2019, 20:15:24)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 10
Total: 11
Google