Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Nederland: Initiatiefwet voor verbod op kraken  (gelezen 2211 keer)

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
Nederland: Initiatiefwet voor verbod op kraken
« Gepost op: 26 augustus 2008, 09:57:47 »
NOS.nl 26 Augustus 2008
Initiatiefwet voor verbod op kraken

Het CDA, de VVD en de ChristenUnie hebben een initiatiefwetsvoorstel dat kraken verbiedt voor advies naar de Raad van State gestuurd. De wet voorziet in jarenlange gevangenisstraffen voor krakers die geweld gebruiken.

De initiatiefnemers willen dat kraken een misdrijf wordt, onder meer om snel te kunnen vervolgen, om hogere straffen mogelijk te maken en om buitenlandse krakers langer vast te kunnen houden.

Volgens de initatiefnemers zijn krakers van nu vooral uit op een goedkope woning. Ze willen verder dat gemeenten meer mogelijkheden krijgen om leegstand aan te kunnen pakken.

Meer ...
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2008, 10:02:20 by freedomdrummer »

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: Nederland: Initiatiefwet voor verbod op kraken
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2008, 10:09:50 »
hoe durven ze uit zijn op een goedkope woning  >:D - zoiets willen is idd wel crimineel - wie denken die armen wel dat ze zijn om ook opportunistisch te zijn en voordeel te durven proberen doen  - dat is een voorrecht voor de rijken - armen moeten het hoofdje naar beneden houden en er op uit zijn om zichzelf te benadelen  >:D

« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2008, 13:19:23 by kobaf »
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: Nederland: Initiatiefwet voor verbod op kraken
« Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2008, 10:15:32 »
is trouwens discrimantief wetsvoorstel he  .

geweld is geweld

en geweld van een kraker moet niet harder worden aangepakt dan geweld van een handtasdief een allochtoon, een buitenwipper of een flik.

wanneer geweld van een kraker harder wordt bestraft omdat het van een kraker komt dan heet dit discriminatie

wetsvoorstellen om krakers te vervolgen in tijden van woningsschaarste zijn bovendien al  gewelddadig op zich.

stel je voor - iemand zit s winters op straat en wordt met doodvriezen/longontsteking bedreigd - hij slaat een raam in ergens om in een leegstaand huis binnen te geraken ( geweld ? ) - en hij wordt gestraft omwille van zijn eigen zelfbehoud - kan dus niet mensen - ook niet in holland

voer dat wetje maar door - zult dan wel zien dat het niet toepasbaar is - beetje vergelijkbaar met de beloften vh VB van als zij aan de macht komen dat ze dan alle allochtonen zouden buiten gooien - kunnen ze gewoonweg niet - ook al zouden ze het willen

net zoals je niet alle allochtonen kan buitengooien zo kan je kraken ook niet verbieden zolang er enerzijds leegstand is en anderzijds woningnood - zo simpel is dat - ya basta  :D
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2008, 13:20:01 by kobaf »
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23696
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 171
  • Online Ever: 220
  • ( 5 december 2019, 20:15:24)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 9
Total: 12
Google (3)