Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Afschaffing bijdrage helpt niet  (gelezen 2808 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Afschaffing bijdrage helpt niet
« Gepost op: 11 juli 2008, 13:07:47 »
Afschaffing bijdrage helpt niet

De afschaffing van de solidariteitsbijdrage heeft voor 355.000 gepensioneerden weinig of geen voordelen. Dat meldt Het Laatste Nieuws vrijdag. De regering-Verhofstadt besliste eerder dit jaar om de bijdrage vanaf 1 juli af te schaffen om zo de koopkracht te verhogen. Het brutoloon verhoogt daardoor en veel gepensioneerden komen terecht in een hogere belastingsschaal.

bron
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: Afschaffing bijdrage helpt niet
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2008, 13:33:08 »
typisch iets voor verhofstad - iets geven maar eigenlijk nog meer terugpakken

net zoals de jobs die hij gemaakt heeft zogezegd - gewoon de dienstencheques ingevoerd en wat mensen een ander statuut gegeven - terwijl er in werkelijkheid niet één job echt is bijgekomen.

geen stijl zo n politiek - ze doen zelfs niet eens meer moeite om te doen alsof tegenwoordig - de kiezer zoiets durven proberen wijsmaken getuigd van geen barst respect voor die kiezer 

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2008, 13:38:14 »
Typische maatregel om mensen zand in de ogen te strooien.

Overigens leven steeds meer gepensioneerden in armoede. Ze doen er nu ook alles aan om de mensen zelf te laten sparen voor hun pensioen. Die dieven kennen geen schaamte. Zelfs die hun ganse leven gewerkt hebben eindigen in armoede.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2008, 13:40:38 »
idd kat en dan zijn ze verbaast dat de jongeren gedemotiveerd geraken, als ze zien hoe de ouderen die heel hun leven hard gewerkt hebben daarvoor nu met armoede bedankt worden   ::)
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2008, 13:43:50 by kobaf »

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2008, 13:42:53 »
De gemiddelde kostprijs voor een rusthuis is nu al 1.500 euro per maand en stijgende. Je moet al een flink loon gehad hebben om dat te kunnen betalen. De poetsvrouw met haar maandelijks loon van 1.150 mag meteen haar klein huisje inleveren.

Conclusie? Zorg dat je officieel niks hebt...

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Geslacht: Man
  • Tommeke
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2008, 19:47:33 »
Dan vergeet je nog te zeggen dat je voor die 1500euro enkel een bed+tafel+1stoel+een piepklein ingemaakt kastje voor kledij en een wasbak in je kamertje van nog geen 10m2 hebt en je dient te kiezen tussen ofwel een muziekinstallatie ofwel een televisie ,want beidend, at kan echt niet ,dat verbruikt teveel...,idem voor een mini-frigo'ke...

Dokter nodig ,verpleegster nodig ,medicijnen nodig ,telefoon...=allemaal bijbetalen ,idem voor speciale voeding (en welke bejaarde moet er tegenwoordig geen speciaal dieet volgen?) ,de kapper ,de was ,de pedicuur enz...

Buiten uw fles water en uw potje koffie/thee (met veel geluk zit er in dat potje een anderhalve tas) bij uw eten ,nog een extra drankje gewild...=bijbetalen.
Het beheren van uw centjes = bijbetalen...

Uitstapjes ,bingo ,kaarten of andere bezigheden en tijdverdrijf toestanden = extra betalen...
En ga zo maar door.

En dan mag je niet getrouwd zijn en beiden nood hebben aan een rusthuis ,waardoor het steeds vaker tot schrijnende toestanden komt.
Mensen die al 50 jaar samen leven ,worden plots verplicht om zonder elkaar verder te gaan omdat ze het gewoon niet kunnen bekostigen en dus blijft de partner die nog net iets beter uit de voeten kan alleen thuis en offert deze zich op voor zijn/haar liefste.
En dan gebeurt het ,een ongelukje ,wat ziekjes ,slecht weer ,stakend openbaar vervoer ,buren of kinderen die hen niet langer willen voeren en de partner kan niet meer op bezoek komen en beide oudjes kwijnen weg.

En als de centjes vervolgens dreigen op te geraken ,worden ze ook nog eens verplicht om toch opnieuw terug naar huis te moeten ,waardoor hun jarenlange geduld wegens wachtlijst helemaal opnieuw kan beginnen.

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
« Reactie #6 Gepost op: 13 juli 2008, 11:11:28 »
amai dat maakt me triest want nu moet ik weer aan m'n grootmoeder denken die zo haar laatste jaren in een rusthuis heeft zitten staren door een raam.
triestige rotmaatschappij, kutkerk, ...  :(

waarom werken, aan wat voor een maatschappij ?

leden
  • Totaal aantal leden: 466
  • Latest: jrnr601
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 8
  • Online Ever: 204
  • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 12