Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: "Overachievers" of mensen die teveel willen realiseren  (gelezen 2121 keer)

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
"Overachievers" of mensen die teveel willen realiseren
« Gepost op: 18 februari 2008, 10:20:16 »
Ik vond net een interessant artikel , wel in't Engels : "How to Manage Overachievers

by Laurie Sullivan"

Nog mensen die zich in dat persoonlijkheidstype herkennen ?

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: "Overachievers" of mensen die teveel willen realiseren
« Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2008, 17:38:09 »
langs de ene kant

onlangs een overijverige agent tegen gekomen die meende dat hij mij moest ambeteren omdat ik ambtelijk geschrapt ben en dreigde om mij te seinen enzo ( terwijl de wet op de landloperij al meer dan tien jaar is afgeschaft )

langs de andere kant baal ik van de manier waarop er in die tekst negatief gedaan wordt over mensen die meer dan een gemiddelde ambities koesteren

we leven niet in een wereld van gelijke kansen en daardoor kan het best zijn dat iemand een job moet doen waarvan de lat veel te laag ligt

dat zo iemand zich wil bewijzen - het frustrerend vind om slechts stenen te mogen aandragen terwijl hij een prima metser zou zijn - dat hij zich woedend maakt in de metser omdat hij gewoon ziet en weet dat die beter de stenen zou aandragen om hem te laten metsen

enfin ja heel herkenbaar vindt ik dat ja

ik zou mss ook een veel betere premier zijn dan verhofstadt - ik zou mss een beter voorzitter zijn van het vlaams netwerk - degenen die nu de macht hebben om armoede op te lossen doen het niet, denken dat dat onmogelijk is wegens gebrek aan inzicht en ervaring of vinden het vanuit een morele onderontwikkeling onbelangrijk

zeer tergend idd en maak ik me best wel eens kwaad in ja

moest iedereen gelijke kansen hebben zou ik ook aan de verkiezingen mee kunnen doen - en dan zou ik mij ook niet kwaad maken - zelfs al werd ik niet gekozen - ik heb dan tenminste een kans gehad

dus deze overachiever maakt zich kwaad door de oneerlijke omstandigheden die hem omringen en wijst alle eigen verantwoordelijkheid hiervoor totaal af - wie wind zaait ( in dit geval de maatschappij ) moet niet zagen om achteraf storm te oogsten.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2016, 02:21:06 by Twan »
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23696
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 63
  • Online Ever: 220
  • ( 5 december 2019, 20:15:24)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 10
Total: 11
Google