Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Beste team en chefs, hebben wij daar ook recht op? We komen op voor armen?  (gelezen 4795 keer)

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin
vrijdag 1 februari 2008
De Vlaamse Regering heeft vandaag op vraag van Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin, Steven Vanackere het voorontwerp van decreet tot wijziging van het decreet van 21 maart 2003 betreffende de armoedebestrijding goedgekeurd.

Het nieuwe decreet regelt de erkenning en subsidiëring van de verenigingen waar armen het woord nemen. Voortaan zullen zij rechtreeks door de Vlaamse overheid erkend en gesubsidieerd worden en niet langer via het Vlaams netwerk van verenigingen waar armen het woord nemen. Het Vlaamse netwerk was zelf vragende partij om deze rol van “rechter en partij” tussen de verschillende leden te beëindigen. Het decreet dat vandaag werd goedgekeurd, ontlast het netwerk van het administratieve doorgeefluik zodat zij meer ruimte krijgen om zich te concentreren op het uitvoeren van hun inhoudelijke opdracht. Het Vlaams netwerk krijgt op die manier  meer ruimte om zijn ervaringsdeskundigheid in armoede om te zetten in concrete aanbevelingen voor het beleid.

Het Vlaams netwerk van verenigingen waar armen het woord voeren concentreert zich in het lopende meerjarenplan vooral op de drie grondrechten: werk, wonen en onderwijs. Het Vlaams netwerk vroeg aan de minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin om binnen zijn beleidsdomein extra aandacht te besteden aan kinderopvang, geestelijke gezondheid en de schuldproblematiek. Minister Vanackere voegde daar zelf de participatie aan het preventieve gezondheidsbeleid toe. Daarnaast zal het Vlaams netwerk zichzelf ontplooien als een Kenniscentrum rond de armoedebestrijding.

De aandachtspunten van het tot 2009 lopend meerjarenplan van het Vlaams netwerk van verenigingen waar armen het woord nemen zijn beleidsbeïnvloeding in verband met armoedebestrijding, ondersteuning van de verenigingen en sensibilisering van de publieke opinie inzake armoede. In het kader van deze opdrachten wil minister Vanackere extra aandacht voor de sensibilisering van kansarme vrouwen voor de preventieve screeningsacties. Minister Vanackere hecht zeer veel belang aan de communicatie vanuit de verenigingen waar armen het woord nemen omdat zij de sterkste argumentatie kunnen geven aan vrouwen die nog aarzelen.

Het decreet biedt een goede basis om bij de beleidsbeoordeling de inbreng van verenigingen waar armen het woord voeren maximaal te valoriseren.

Voor meer persinformatie kunt u terecht bij:

Harry Vanbuel

Tel: 02 552 64 89

GSM: 0475 89 49 25

Email: persdienst.vanackere@vlaanderen.be

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: Beste team en chefs, hebben wij daar ook recht op? We komen op voor armen?
« Reactie #1 Gepost op: 5 februari 2008, 16:04:13 »
Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin
vrijdag 1 februari 2008
De Vlaamse Regering heeft vandaag op vraag van Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin, Steven Vanackere het voorontwerp van decreet tot wijziging van het decreet van 21 maart 2003 betreffende de armoedebestrijding goedgekeurd.

Het nieuwe decreet regelt de erkenning en subsidiëring van de verenigingen waar armen het woord nemen. Voortaan zullen zij rechtreeks door de Vlaamse overheid erkend en gesubsidieerd worden en niet langer via het Vlaams netwerk van verenigingen waar armen het woord nemen. Het Vlaamse netwerk was zelf vragende partij om deze rol van “rechter en partij” tussen de verschillende leden te beëindigen. Het decreet dat vandaag werd goedgekeurd, ontlast het netwerk van het administratieve doorgeefluik zodat zij meer ruimte krijgen om zich te concentreren op het uitvoeren van hun inhoudelijke opdracht. Het Vlaams netwerk krijgt op die manier  meer ruimte om zijn ervaringsdeskundigheid in armoede om te zetten in concrete aanbevelingen voor het beleid.
dat het netwerk deze bevoegdheid is kwijt geraakt is dankzij de acties van het vierde wereld syndicaat tegen de ondemocratische gang van zaken in dat vlaams netwerk - het is het resultaat van de actie paardevla die destijds door alle snoevers ooh zo veroordeelt werd en waarvoor één van onze toenmalige bestuursleden zich nog tav één vd bestuursleden ging verontschuldigen met zijn open ruggetjes mentaliteit

wat een geluk dat we van dergelijke communistische achterbakse moraalridders; die als armen het mes in de eigen rug steken af zijn

Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2008, 16:35:45 »
en gandhi zei ook dat waar in de wereld ook waar je met onrechtvaardigheid wordt geconfronteerd dit moet bestrijden

nu dat heeft het vws dus in deze gedaan en ook al stond ik in het begin helemaal alleen - gelijk hebben is gelijk hebben en waarheid is waarheid en laat zich niet uitmelken

en die waarheid is altijd geweest dat het onrechtvaardig was dat het vlaams netwerk ten eerste niet democratisch was (is ) en dat ze een monopolie hadden op het verdelen van de middelen van vlaanderen om armoede in kaart te brengen ( en dus zelfs ook te bepalen dat de centen hier enkel voor gebruikt zouden worden en niet om echt armoede te bestrijden )

waarheid is gewoon waarheid en zolang het bestuur van het vlaams netwerk niet door armen wordt gekozen is het ondemocratisch en dus niet legitiem

en geen duizend opportunistische communistische honden die daar iets aan kunnen veranderen - zelfs niet door met zijn allen in hun blote op hun kop te gaan staan

Koen calliauw de "grote" armoedebestrijder was hiertegen - de communistische opportunist wist natuurlijk gewoon dat hij het in eerlijke democratische verkiezingen achteraf nooit van de liberale kobaf zou kunnen winnen - en zo zijn van die vuile stinkende rotcommunistjes de ene keer dan weer zogezegd democraat en de andere keer dan weer niet - al naargelang het hun uitkomt
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2008, 16:38:28 by kobaf »

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2008, 16:42:30 »
voor wie het trouwens niet zou weten

het vws is nog steeds de enige echte vereniging waar armen niet enkel het woord nemen maar zelfs de leiding - bij ons hebben niet armen in het geheel niks te zeggen ( en sinds kort ook geen armen die zich door niet armen wensen te laten onderdrukken )

en toch heb ik hier een aangetekende brief liggen van het vlaams netwerk waarin we wegens de actie paardevla volledig en formeel van alle activiteiten van dat vlaams netwerk werden uitgesloten.
« Laatst bewerkt op: 6 februari 2008, 20:38:46 by kobaf »

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 5 februari 2008, 18:03:30 »
bedankt nog voor dit bericht trouwens dolma - zonder jouw hadden we onze verwezenlijking niet eens geweten  O0

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #5 Gepost op: 5 februari 2008, 18:16:59 »
het geeft me ook weer moed eigenlijk - en dat gaat eens tijd worden - ik begin terug zin te krijgen om weer eens in de pot te gaan roeren hier en daar  >:D

er zijn echt mensen geweest die echt gedacht hebben dat kobaf nu zou gaan zwijgen

lol zelfs een kogel zal kobaf het zwijgen niet opleggen - de waarheid kan je niet het zwijgen opleggen - en zeker niet door haar verkondigers uit te schakelen - ook nu zie je toch weer dat die ouwe gandhi echt gelijk heeft he

in the end ye alwals ll win

en dat is niet omdat jij of ik het ben - niet omdat wij geluk hebben ofzo of uitverkoren zijn om gelijk te krijgen

nee het is gewoon simpelweg zo omdat we gelijk hebben - en wie vecht aan de kant van de waarheid kan dus uiteindelijk niet anders dan gelijk krijgen - de waarheid zal altijd een weg vinden  ;D

kijk maar - twee jaar geleden lachten die stomme commies kobaf nog uit toen ik zei dat we moesten zorgen dat het vlaams netwerk die bevoegdheid om als een alleenheerser de subsidies te verdelen moest worden ontnomen.

het moest hen niet eens ontnomen worden  :D zijzelf hebben de wijsheid ingezien dat ze verkeerd bezig waren - dat ze iets deden dat ze niet mochten doen - dat kobaf en het vws gelijk had hoewel ze dat nooit met die woorden zullen ( en voor mijn part hoeven ) toe te geven.

op naar de volgende wijsheid trouwens nu met het vlaams netwerk - want kobaf en het vierde wereld syndicaat hebben nog steeds ook gelijk ( niet omdat wij het zijn dus maar gewoon omdat het verdomme zo is  >:D ) in hun kritieken aangaande het ondemocratische karakter van het vlaams netwerk en aldus hun illegitimiteit als spreekbuis van alle armen naar de overheid toe !!!

ook dit zullen jullie moeten inzien - moeten toegeven - op jullie stappen terug moeten keren - omdat jullie stijfkoppige middenklassers te trots waren om te leven met het feit dat een arme zg sukkelaar die jullie zouden moeten helpen jullie heeft geholpen - op jullie plaats gezet - terecht heeft gewezen  :D

jaja enkel om die reden is ludo horemans nog aangebleven - maar de volgende keer gaan jullie deze intussen slapende hond niet opnieuw wakker maken door weer ondemocratische "verkiezingen te organiseren - neenee ditmaal gaan jullie ondanks jullie zelf en dankzij het vws beter weten lol
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2008, 18:24:26 by kobaf »

Offline duncan

• boefer
« Reactie #6 Gepost op: 5 februari 2008, 19:16:22 »
/>

speciaal voor onze leiders zo ook ons belgisch nazzi landje  >:D

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #7 Gepost op: 5 februari 2008, 21:41:18 »
hoi duncan blij je weer es te zien hier  :D

maar dat meisje heeft wel een lief gezichtje en lieflijk uiterlijk maar bij mij pakt die schuldcomplexretoriek niet meer

ok de noordwesterlingen hebben het begaaid in het verleden dat is zeker en vast waar maar bedenk eens hoe het geweest zou zijn moesten de zairezen of de chinezen onze macht hebben gehad ?

ok bush is een christenfundamentalistische klootzak ja dat is waar maar zou je liever de huidige leider van china zijn plaats zien innemen dan ?

als ik zie naar de genocide in ruanda he dan ben ik blij dat de amerikanen de planeet domineren - als ik verneem hoe de chinezen nog niet eens de vrije meningsuiting proberen in de praktijk te brengen

het is niet zomaar dat wij de planeet domineren hoor - dat is zo omdat het zo moet zijn en alle alterntieven zouden tot een veel ergere realiteit leiden dan de huidige

dat ongerust meiske mag dus op haar twee oortjes slapen want alles gaat precies zoals het moet gaan - ze moet zich door haar cultureel marxitische ouders wat minder laten beinvloeden en wat meer zelf gaan nadenken

zeker hebben wij westerlingen fouten gemaakt maar de redenering als zou het allemaal onze schuld allemaal zijn klopt niet - gewoon niet dus !!!!

de westerling mag na fouten te hebben toegegeven gerust trots zijn op zijn verwezenlijkingen wereldwijd - ik denk dan vooral aan het humanisme wat een anders woord is voor de menselijkheid - niet dat wij de menselijkheid hebben uitgevonden maar we zijn ze wel wereldwijd aan t institutionaliseren - daardoor zullen er op de duur enkel nog rechtstaten kunnen bestaan die de mensenrechten respecteren en dus gebaseerd zijn op menselijkheid

tenslotte moeten we ook het vb geven aan de anderen - en dat doen we niet door onszelf als een stelletje zelfkastijders te zitten beklagen

de mensen, de vlamingen een beetje gevoel van eigenwaarde terug helpen vinden zal veel meer goeds tot gevolg hebben dan dit sentimenteel gemoraliseer waar ze zich enkel maar slechter van gaan voelen en waardoor ze vervolgens nog slechter gaan gedragen

nee het is tijd om de kut te krappen zelle zeg - wij westerlingen domineren de wereld gewoon omdat dat het beste is - omdat elk ander alternatief tot een nog grotere onrechtvaardigheid en ecologische rampspoed zou leiden - en de wereld mag gerust dankbaar zijn dat we deze verantwoordelijkheid willen op ons nemen - dat we met dat beetje onrechtvaardigheid dat we bedreven uiteindelijk toch zorgden dat er zo toch nog het minste onrechtvaardigheid is

dankzij het westers kapitalisme werd de laatste decennia ook ongeveer de helft van de wereldbevolking uit de armoede getilt - nooit heeft een ander economisch bestel dit kunnen evenaren - ok de groei blijft natuurlijk niet - er is ook roofbouwkapitalisme maar het kapitalisme zal evolueren - het is daartoe in staat en dus zal het overleven

de solidariteit die dat kind preekt - haar kinderlijke naieviteit waarbij ze enkel denkt aan haar behoefte om solidair te zijn maar niet aan de behoefte van de arme zuiderlingen om economisch soeverein te zijn tov haar goedbedoelde solidariteit - deze solidariteitsgedachte veroorzaakt en bestendigd helaas wereldwijd nog steeds veeeel armoede

vanaf het ogenblik dat we solidariteit gaan institutionaliseren aanvaarden we armoede als een voldongen feit - vanaf het moment dat je tegen een bedelaar zegt dat hij voortaan elke dag zijn bord soep mag komen halen aanvaard je zijn lot van afhankelijkheid van jouw soep en het is precies deze onafhankelijkheid die mensonterend is en die maakt dat dit kind mss heel lief kan klinken maar dat ze in realiteit voor de armen woorden van vergif spreekt

nee aan de rode solidariteit dus en ja aan de blauwe economische soevereiniteit

wanneer ik morgen beschikking heb gekregen over mijn natuurlijk erfdeel dan heb ik geen beroep gedaan op solidariteit - ik heb niks gekregen in dat geval en ik heb dan op geen enkele gunst een beroep gedaan - nee ik heb dan gewoon waar ik recht op heb en precies datgene wat ik nodig heb om soeverein te kunnen staan tov die rode oelewappers hun peperdure georganiseerde staatssolidariteit

« Laatst bewerkt op: 6 februari 2008, 20:46:50 by kobaf »

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #8 Gepost op: 6 februari 2008, 01:08:13 »
jaja en over israel en de palestijnen kunnen we hetzelfde zeggen

linksen geven palestijnen gelijk om geen enkele andere reden dan omdat ze underdog zijn

een status kan iemand echter geen gelijk bezorgen - maar kan dan weer wel gelden als verzachtende omstandigheid

iemand kan gelijk hebben of niet los van zijn hoedanigheid van winner of looser

zowel joden als palestijnen hebben natuurlijk beiden hun gelijk - het is geen of-kwestie maar een en-kwestie

maar ik ben er zeker van dat indien morgen het machtsevenwicht zou omkeren dat de palestijnen het in het geheel niet beter zouden doen dan de israelieten het nu doen

van hen weten we tenminste al zeker dat ze al een paar decennia lang de macht om als ze dat willen alle palestijnen te mollen niet gebruikt hebben - en hebben doen ze die macht dus wel degelijk

moesten de palestijnen morgen plots die macht hebben dan is het afwachten geblazen

laat daarom de machtverhoudingen globaal gezien maar lekker zoals ze zijn - durf maar eens wat vertrouwen te hebben in de natuurlijke loop der dingen lieve mensen - en ja wie weet zelfs in god  >:D :angel: >:D
« Laatst bewerkt op: 6 februari 2008, 01:12:52 by kobaf »

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #9 Gepost op: 6 februari 2008, 01:21:56 »
het toerekenen van iemands zonden aan diens nazaten is trouwens een oude semitische mijns inziens primitieve praktijk - ik geloof dat ze in hun cultuur de toelating hadden om zelfs tot zeven generaties terug oude koeien uit de gracht te halen

nu deze praktijk is in deze moderne tijden voorbijgestreefd en wordt geacht primitief en bijgelovig te zijn - nu dat klopt idd

maar de linksen moeten dan ook niet zagen tegen mij als westerling omwille van wat mijn voorouders in de kongo hebben uitgestoken - want het is uiterst primitief om mij dat dus aan te rekenen die er toen niet eens was

uiteraard zal iedereen zeggen ...

maar dan ook de hort op dus met die schuldcomplexen he zeg  O0
« Laatst bewerkt op: 6 februari 2008, 01:23:49 by kobaf »

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2008, 08:31:18 »
welk lief meiske? Dolma

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #11 Gepost op: 6 februari 2008, 09:53:41 »
welk lief meiske? Dolma
dit
lief meiske  ;)

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #12 Gepost op: 6 februari 2008, 11:58:18 »
dat klinkt schoon lief meiske zeggen
maar als ze je daar blijven voor verslijten en dat je dan altijd moet horen dat je zo moet blijven...da's minder leuk. Je mag niet evolueren.
al die overheidsinstanties verwachten dat je dat blijft. Ik denk dat het kan zijn dat omdat ik lief ben maar tang kan spelen, dat daarom de ministers onze premies voor brussel niet willen geven. Daar zit toch iets van in, n'est-ce pas!
dolma

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #13 Gepost op: 6 februari 2008, 12:00:05 »
als je de twee laatste artikels mengt
mogen we dan ook krijgen opdat de staat onze financien zou verbeteren van vws?
dolma

leden
  • Totaal aantal leden: 466
  • Latest: jrnr601
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 8
  • Online Ever: 204
  • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
Gebruikers Online
Users: 0