Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Mijn relaas  (gelezen 10109 keer)

Offline freelife

• blueke
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Mijn relaas
« Gepost op: 23 juni 2007, 00:40:00 »
Dit wordt waarschijnlijk een lange post, dus bij voorbaat al mijn excuses, maar ik zie hier de enige plaats die me eindelijk het gevoel heeft dat mijn verhaal er toe doet.

Vandaag is het dag op dag 4 jaar geleden dat ik als moeder van 2 kids samen met mijn echtgenoot besliste om uit elkaar te gaan.  Naast de opstart van mijn eigen zaak, na jaren hulp van zelfstandige te zijn geweest, werd ook ons huis in samenspraak verkocht.  Bij het verlijden van de akte ging het mis.  Omdat ik op het exacte uur bij de notaris niet kon zijn, had deze laatste me gevraagd om vroeger op de dag te komen om al mijn handtekening te plaatsen.  Later die dag zou mijn echtgenoot dan samen met de koper de akte verder ondertekenen en een cheque ontvangen met het bedrag dat overbleef na aftrek van lening enz...

Om dit eerste lange deel wat korter te maken zal ik me proberen beperken tot de feiten.  Mijn echtgenoot vertrok met ongeveer 1,5 miljoen bfr naar Ierland en liet mij een bedrag na van 300duizend bfr, net genoeg om de investering van mijn zaak te betalen en dat was dat.

Na vijf maanden, met een gemiddelde werkweek van  95 uur, ging ik onderuit en was ik psychisch en fysiek uitgeput.  Mijn geliefde echtgenoot kwam nog een keertje langs, om de kids nog eens te zien en mijn taverne even kort en klein te slagen en verdween weer met de noorderzon.

Ik heb op dat moment mijn zaak gesloten, met medeweten van huisbaas (tevens bieruitzetter) en het met hem, na weigering van een overname-kandidaat een akkoord gesloten dat mijn huurwaarborg (2400 euro) gebruikt zou worden om 2 achterstallige maanden te betalen + schadevergoeding.  Hij drong er wel op aan om zo snel mogelijk te verhuizen, zodat hij de zaak opnieuw kon verhuren.

Ik stond op dat moment op straat.  Bankroet, mijn laatste geld in een zaak gestoken die toen al 2 jaar leeg stond en logeerde een paar weken bij een vriend.  Geen recht op leefloon, geen recht op juridische bijstand (was zo naïef om te geloven in onderlinge toestemming), totdat ik uiteindelijk een woning vond en dacht een nieuw leven op te bouwen.

Een goede drie maanden na het sluiten van de zaak, kreeg ik plots een deurwaarder over de vloer die beslag kwam leggen op mijn inboedel.  Totaal van de kaart, helemaal geen idee waarover het ging toonde de kerel me een vonnis waarbij ik bij verstek veroordeeld was tot het betalen van een schadevergoeding omwille van te weinig drankafname + een wederverhuringsbedrag van 1 jaar huishuur, wat aan totaal zoveel was als een gloednieuwe wagen, en het bevel om het pand (de taverne) te verlaten.

Onmiddellijk ben ik naar het ocmw gestapt en daar wisten ze me te vertellen dat de dagvaarding op het adres van de taverne was afgeleverd (alsof die smeerlap niet wist dat ik daar niet meer woonde!) en ik daardoor zelf nooit op de hoogte ben gebracht en bij verstek ben veroordeeld.

Als je van een samenloop van smeerlapperij wil spreken, ben je bij mij aan het juiste adres.

Via het ocmw ben ik dan aan een pro deo advocaat geraakt.  Happy End?  You bet!
De miserie kon pas echt beginnen.

Mijn advocaat, die goede heer, heeft de zaak in beroep willen trekken maar deze werd op de rol geplaatst en naar mijn weten staat de zaak daar nu nog, tenzij ik alweer een dagvaarding ben misgelopen?

Ondertussen natuurlijk kwam er van die echtscheiding helemaal niets in huis en leende mijn echtgenoot het ene krediet na het andere, weliswaar op zijn naam, maar we weten allemaal hoe dat gaat als je nog niet gescheiden bent.  Zo nu en dan kwam hij naar België, onder het mom van kids missen en scheiding te regelen, maar telkens was er wel weer een excuus om het verzoekschrift tegen te houden.

Zo vond hij dat ik zelf maar financieel voor de kinderen moest zorgen en dat hij mij volledige vrijheid bij de opvoeding gaf.  Ik uiteraard niet akkoord, advocaat nog minder.  Toen hij eindelijk inzag dat hij er niet onderuit zou komen om allimentatie te betalen voor zijn kinderen is dan uiteindelijk het verzoekschrift ondertekend en bij de advocaat........6 weken op het bureau blijven liggen, waardoor alle papieren vervallen waren en opnieuw moesten aangevraagd.

Ondertussen heb ik ook mijn huidige vriend leren kennen.  Het ocmw, waar ik dan wel leefloon kreeg, drong aan om te gaan samenwonen (natuurlijk!).  Echter, mijn schuldbemiddelaar....tja, stond met rug tegen muur voor die schulden van ex en dat van die huisbaas, drong er op aan om dat net niet te doen.

We hebben het uiteindelijk wel gedaan en zijn gaan samen wonen in Antwerpen, voorheen in het Gentse.  Ach, liefde overwint alles toch?

Na opnieuw een paar bange maanden en enkele deurwaarders rijker, liet mijn advocaat me vriendelijk weten dat hij de balie zou verlaten en mijn dossier zou overgaan naar een andere prodeo van hetzelfde kantoot.  Ondertussen stonden we nog geen stap verder, noch in de zaak met de huisbaas (die op de rol stond), noch met de schuldbemiddeling (had geen inkomen meer), noch met de scheiding (waarvan de papieren nog steeds niet in orde waren).

Enkele weken vooruit in de tijd......krijg ik een brief van de nieuwe advocate dat ze mij niet verder zou behartigen (ze had nog niets gedaan) en ik opnieuw een aanvraag moest doen bij bjb voor andere pro deo!!!!

Opnieuw de dieperik in, me bij de vodden genomen, gaf ik het op.  Laat ze maar doen, laat ze maar komen, laat ze maar nemen wat er te nemen valt.  Ik had absoluut geen kracht meer om op die manier door te gaan.

Een jaar vooruit in de tijd.....opnieuw verhuisd naar de roots, krijg ik rond nieuwjaar dit jaar, een brief van de belastingen met de eis het bedrag van 6000 en nog wat euro's over te maken binnen de 7 dagen.  Gebeld met belastkantoor waar ze me wisten te vertellen dat dit een procedure is om verjaring tegen te gaan.  Het gaat hier trouwens niet om mijn eigen belastingen, maar deze van mijn echtgenoot terwijl we al een jaar uit elkaar woonden.

Samen met dit is natuurlijk de hele beerput weer opgekomen.  Plots liet de schuldbemiddelaar me via de beslagrechter weten dat hij de schuldbemiddeling wou herroepen (met alle plezier!) omdat er bij mij toch geen persoonlijk inkomen is en het dus onmogelijk wordt om een plan op te stellen.  Tjien, de bemiddelaar is wakker geworden na exact drie jaar!!!!

Algelijk opnieuw naar het bjb, kreeg ik toch wel hetzelfde advocatenbureau toegewezen als die jaren terug!!!!!!

6 maanden vooruit in de tijd = vandaag:

Schuldbemiddeling is herroepen, ondanks de neerhalende meningen van mijn advocaat en zijn duidelijke stelling hoe hij daar tegenover staat, en ik verwacht elk moment de uitspraak (ja ja, bij bewust verstek deez keer).  Het eerste incasso-bureau heeft zich al gemeld aan de deur en de eerste deurwaarder via brief (pas op hé, ik kan nog in beroep gaan, hhahaha) en ik heb ze vriendelijk uitgenodigd om mijn inboedel alvast op te schrijven.  Wie eerst komt.....

De echtscheiding is nog steeds niet op gang, omdat de vaderschapsbetwisting van het engeltje dat 9 maand terug in ons leven kwam (en kom nu niet af met zever van waarom nog een kind in zoveel miserie, heb uw mening hier niet voor nodig)^voor gaat.  Vreemd, want op het bjb vertelden ze me dat eens de advocaat aangesteld was, hij voor elke zaak aangesteld is, terwijl hij het anders beweerd.

Enfin.  De moraal van dit verhaal.  Om het even hoezeer de intimidaties, om het even hoe groot de miserie, om het even hoe groot het klootzakgehalte van al wat zich autoritair mag voelen, ook dit gaat voorbij.

Ze hebben me geprobeerd, met de arm der wettelijk misbruik, te doen opdraaien voor de hebzucht van huisbaas en echtgenoot.  Ze hebben me als een rat in de val gezet op financieel gebied, of toch een poging gedaan tot.  Het resultaat is echter, nooit zal ik nog de financiële vrijheid ervaren van vroeger, vóór dit alles.  Nooit zal ik nog een eigen inkomen verwerven dat groot genoeg is om door wolven beslagen te worden.  En al drukt zich dat enorm op onze financiën en dreigen we opnieuw te moeten verhuizen of dakloos te worden.  Niemand, maar dan ook niemand zet mij en mijn gezin in een slachtoffer-rol.

En zeker weten, wat er ook nog allemaal mag komen, gebeuren of niet, ik ben er helemaal klaar voor!!!!

Zo, das der nu eens helemaal uit sé!

Namasté, FreeLife

Offline alpha

• boefer
Re: Mijn relaas
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2007, 10:59:18 »
Dit wordt waarschijnlijk een lange post, dus bij voorbaat al mijn excuses, maar ik zie hier de enige plaats die me eindelijk het gevoel heeft dat mijn verhaal er toe doet.

Hey freelife, welkom op onze site!

Je verhaal klinkt me als gewezen gefailleerd zelfstandige zeer bekent in de oren. Tenminste wat de rode draad doorheen het verhaal betreft: het machtsvertoon en geweldadig optreden van het staatsapparaat tegen haar burgers dat haar gieren uitzend van zodra je terug teken van leven geeft ( dit itt echte gieren die dan tenminste nog het fatsoen opbrengen te wachten tot hun prooi morsdood is).
Ik heb er jaren tegen gevochten. Wat ik er heb uit geleerd is dat je je niet door die klootzakken mag laten intimideren. Dat is hun kracht, de angst die ze hun slachtoffers aanjagen. Hun doel is immers zoveel mogelijk geld te kloppen uit de zakken van mensen die nooit hun schulden zullen kunnen aflossen. Als je toegeeft aan hun "afbetalingsplan" is het einde zoek. Een week te laat afbetalen en je krijgt een nieuwe verkoopdag aan gesmeerd. Dwz de schulden nemen nog eens met 150 € toe.
Anderzijds kost zo'n verkoopdag stukken van mensen ( orde van 1500€), moet de schuldeiser elke actie van de deurwaarder ( ongeacht het resultaat) betalen, én doen de meeste deurwaarders dit niet graag omdat het zo'n gedoe is dat ernorm veel van hun kostbare tijd vergt Ze verdienen zoveel meer met veel minder gedoe door gewoon de veredelde facteur uit te hangen. Dit is trouwens ook de reden waarom plots wel akkoord gaan met een kleine afbetalingssom als blijkt dat ze anders verplicht  zoudenzijn om de verkoop door te laten gaan. Bovendien ontwapenen ze zichzelf hiermee. Een inboedel kan slecht eenmalig verkocht worden he.
Van zodra je dat doorzien hebt merk je hoe onmachtig ze staan tegenover mensen die weigeren hun spelletjes mee te spelen.
Als je situatie het toelaat is het beste om enkele jaren ambtelijk geschrapt te zijn. Private schuldeisers geven het op zodra ze merken dat er niks te rapen valt en het enkel geld kost aan advocaten en deurwaarders.
En andere mogenlijkheid is om te verhuizen naar een ander gerechtelijk arrondisement. De deurwaarders kunnen niet buiten hun gebied opereren. Gevolg: gans de procedure van beslaglegging enz dient hernomen te worden door de bevoegde deurwaarder in het nieuwe arrondisement. Uit ervaring weet ik dat zoiets maanden duurt.
Ook is het een goede truuk om een dag voor de verkoop, per aangetekent schrijven, mede te delen dat je zinnens bent te verhuizen het volgende weekend en dat de goederen al ondergebracht zijn op een ander adres( ander arrondisement!) en dat hij de goederen daar mag komen ophalen. Voordeel: je verhuist helemaal niet maar de deurwaarder denkt van wel, je ontdraagt ook niks vermits je kenbaar maakt waar hij de goederen kan komen ophalen. Dat mag gerust een garagebox of magazijn zijn. Surestore is hier ideaal voor! Je huurt een box voor één maand, je krijgt een officieel document. De deurwaarder kan niet buiten zijn arrondisement en de verkoop is gepasseerd. De kans is ook zeer groot dat je weeral maanden met rustgelaten wordt.
Ten slotte kun je ook blufpoker spelen, maar dat is enkel aan te raden wanneer de verkoop echt niks gaat opleveren, door hem te zeggen dat hij alles mag komen ophalen of nog beter door simpel niet te reageren of te betalen. Hij laat de verkoop toch niet doorgaan en ontwapend zichzelf hiermee! Mogelijk krijg je een brief in de bus dat de verkoop niet kon doorgaan wegens 'organisatorische' redenen maar je tevens aangemaant wordt om toch te betalen omverdere procedures te vermijden. Die je gewoon naast je neerlegt wegens blufpoker vd deurwaarder uiteraard.
Op den duur geven de schuldeisers het op.
De enigen die nooit opgeven zijn de staat, belastingen, btw en dergelijke maar hier kan je schuldkwijtschelding/vermindering aanvragen mits een gemotiveerde brief gericht aan de directeur van de dienst.
Zeer dikwijls verkrijg je dat louter om humanitaire redenen.

Citaat
Enfin.  De moraal van dit verhaal.  Om het even hoezeer de intimidaties, om het even hoe groot de miserie, om het even hoe groot het klootzakgehalte van al wat zich autoritair mag voelen, ook dit gaat voorbij.

Ze hebben me geprobeerd, met de arm der wettelijk misbruik, te doen opdraaien voor de hebzucht van huisbaas en echtgenoot.  Ze hebben me als een rat in de val gezet op financieel gebied, of toch een poging gedaan tot.  Het resultaat is echter, nooit zal ik nog de financiële vrijheid ervaren van vroeger, vóór dit alles.  Nooit zal ik nog een eigen inkomen verwerven dat groot genoeg is om door wolven beslagen te worden.  En al drukt zich dat enorm op onze financiën en dreigen we opnieuw te moeten verhuizen of dakloos te worden.  Niemand, maar dan ook niemand zet mij en mijn gezin in een slachtoffer-rol.

En zeker weten, wat er ook nog allemaal mag komen, gebeuren of niet, ik ben er helemaal klaar voor!!!!

Dat is de spirit sé, je niet over je hielen laten rijden door die gieren!
De rollen omdraaien en hun financieel uitputten door hun te laten opdraaien voor vruchteloze gerechtelijke acties!

Btw: ik vind je nick schitterend gekozen. Vrijheid is het hoogste goed!

« Laatst bewerkt op: 27 juni 2007, 18:58:03 by kobaf »

Offline freelife

• blueke
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2007, 23:49:10 »
Thanx voor de welkom en je zeer interessante reaktie!  Heb al een paar van je tips tussen mijn strategieën gezet ;) en een paar andere moet ik nog uitzoeken of ze mogelijk zijn (bvb. ambtshalve laten schrappen met kinderen?).

Tja vrijheid!  Een mens weet pas wat vrijheid betekent als hij zich bewust durft te worden van de gevangenis waar hij zichzelf in vast zet.  Had ook altijd het idee dat vrijheid betekende dat je kon kiezen hoe en hoeveel je studeerde, verdiende enz...  Tot dat het leven me via harde lessen toonde dat dit echter enkel een illusie is, een waanzin gecreëerd door angst om te leven, echt te leven.

Nu kies ik anders, volg mijn innerlijke weg, kies ik vanuit mijn eigen waarden en niet uit die van een maatschappij.  En dat is waar vrijheid echt over gaat!  Niet vasthouden aan zogenaamde valse zekerheden vanuit angst, maar leven, tenvolle, met de 'risico's' als uitdaging.

Namasté, FreeLife

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2007, 19:15:33 »
ook van mij een hartelijk welkom op ons vierde wereld forum freelife.

En jaja van alle mensen zijn wij die dergelijke drek allemaal moeten verwerken het toch wel die de kunst leren verstaan om ondanks alles optimistisch te blijven.

Nu ja het is natuurlijk een schrale troost maar eender welke situatie heeft ook een positieve kant toch ?

Vanuit onze werking heb ik ook al in veel schulden bemiddeld. (Maar dan niet op de manier dat het ocmw dat doet natuurlijk ). Nu lijkt het me dat jij je eigen boontjes inzake wel al grotendeels hebt leren doppen maar meestal is het een afweging

in die zin bedoel ik dat het de moeite kan zijn om alles te proberen af te betalen of anders dat dit een hopeloze zaak is en dat je conclusies moet trekken zoals je hieronder doet  
Citaat
Het resultaat is echter, nooit zal ik nog de financiële vrijheid ervaren van vroeger, vóór dit alles.  Nooit zal ik nog een eigen inkomen verwerven dat groot genoeg is om door wolven beslagen te worden.  
Het lijkt me inderdaad in jouw situatie het verstandigste om voorlopig niet te opteren voor de strategie van alles alsnog te proberen afbetalen maar wel voor de strategie van de kei die men toch niet meer kan stropen.

Ik ga nog eens verder denken maar mss nog een paar vrijblijvende tips om eventueel mee in je strategie op te nemen

als je een TV hebt ofzo haal er dan het merkplakaatje af - zodat de deurwaarder enkel het woord TV kan opschrijven - zonder dat hij het merk kan vermelden. Als hij dan vervolgens komt opladen dan "gebruik" je hem gewoon als groothuisvuildienst en zet je een oude kapotte TV  (ook zonder merkplaatje ) in de plaats.

Heb je een eiken kast ofzo die je niet kwijt wilt - zet deze dan met keilbouten in de vloer vast - alle vaste stukken mogen niet worden opgeschreven

ook mag de deurwaarder geen kasten openmaken die op slot zijn - zet dus kleine waardevolle dingen in de kasten die op slot kunnen.
als de deuren van de kast van glas zijn dan moet je ze afplakken want hetgeen hij door het glas heen kan zien staan mag hij weer wel opschrijven.

je kan ook gemeubeld gaan wonen

wat je opmerking betreft over ambtelijk geschrapt zijn met kinderen daar zou ik inderdaad wel mee oppassen.

mvg
kobaf
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2011, 16:30:38 by Thierry »
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2007, 19:20:31 »
De echtscheiding is nog steeds niet op gang, omdat de vaderschapsbetwisting van het engeltje dat 9 maand terug in ons leven kwam (en kom nu niet af met zever van waarom nog een kind in zoveel miserie, heb uw mening hier niet voor nodig)^voor gaat.  
Er mag er eens één proberen freelife  ;)

Die vliegt er meteen af want hier is het ons forum

overal moeten we dat soort komentaar al konstant aanhoren

Hier zijn we daar dus nogal strikt in en garanderen we dat zoiets niet zal gebeuren en/of onmiddelijk verwijdert wordt

Het doet me plezier dat nu ook jij je schijnbaar thuis schijnt te voelen op het vierde wereld forum

tot later want nu moet ik weer van het net af
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2011, 16:28:26 by Thierry »

Offline freelife

• blueke
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2007, 21:19:53 »
Bedankt voor de welkome woorden :)
Citaat
En jaja van alle mensen zijn wij die dergelijke drek allemaal moeten verwerken het toch wel die de kunst leren verstaan om ondanks alles optimistisch te blijven.

Nu ja het is natuurlijk een schrale troost maar eender welke situatie heeft ook een positieve kant toch ?

Oh absoluut zeker weten!  Tis een kwestie van perspectief en dat leer je op den duur wel te veranderen, tenzij je helemaal psychisch ten onder wilt.  Je hebt altijd te kiezen.  Niet altijd hoe je situatie loopt, maar wel hoe je er mee omgaat of hoe je er op reageert.

Citaat
in die zin bedoel ik dat het de moeite kan zijn om alles te proberen af te betalen of anders dat dit een hopeloze zaak is en dat je conclusies moet trekken zoals je hieronder doet  

Het lijkt me inderdaad in jouw situatie het verstandigste om voorlopig niet te opteren voor de strategie van alles alsnog te proberen afbetalen maar wel voor de strategie van de kei die men toch niet meer kan stropen.

Ik ben een kei in plantrekkerij ;D

Citaat
Ik ga nog eens verder denken maar mss nog een paar vrijblijvende tips om eventueel mee in je strategie op te nemen

Thanx thanx thanx!  Deze tips zijn echt wel heel erg bruikbaar en ik begin me nu al te amuseren.

Citaat
wat je opmerking betreft over ambtelijk geschrapt zijn met kinderen daar zou ik inderdaad wel mee oppassen.
Dit hadden we ondertussen al uitgesloten.

Nogmaals bedankt hoor en ik hou je op de hoogte van het reilen en zeilen ten huize FreeLife.

"Our ultimate freedom is the right and power to decide how anybody or anything outside ourselves will affect us."

-- Stephen Cov

« Laatst bewerkt op: 30 maart 2011, 16:31:37 by Thierry »

Offline freelife

• blueke
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2007, 21:22:28 »
Er mag er eens één proberen freelife  ;)

Die vliegt er meteen af want hier is het ons forum

overal moeten we dat soort komentaar al konstant aanhoren

Hier zijn we daar dus nogal strikt in en garanderen we dat zoiets niet zal gebeuren en/of onmiddelijk verwijdert wordt

Het doet me plezier dat nu ook jij je schijnbaar thuis schijnt te voelen op ONS vierde wereld forum

tot later want nu moet ik weer van het net af

Voel me hier helemaal op mijn gemak!Tot dan, FreeLife

Offline freelife

• blueke
  • *
Dringend wat feedback nodig!!!
« Reactie #7 Gepost op: 31 maart 2008, 21:55:50 »
Uiteindelijk is het dan zo ver.  Vorige week kregen we de deurwaarder voor de belastingen, maar de belastingsinspecteur (en deurwaarder trouwens ook) begreep de onhaalbaarheid van onze situatie en stuurt ons de formulieren op om kwijtschelding te bekomen.

Vandaag echter een ander geval over de vloer gekregen.  3 man sterk, een veredelde postbode, een slotenmaker die niet eens het slot van een binnendeur slaagde te openen (je had hier moeten bijzijn!  hilarische toestanden!!) en zo ene met een blauw kostuum aan, ge weet wel die mannen die beter hun tijd zouden steken in misdadigers te vangen i.p.v. mensen in armoede te pesten.

Maar goed, na effe mijn sarcasme achterwege te proberen laten, is hier dus het een en ander opgeschreven, waarvan we denken dat het al bij al niet meer dan 400 euro kan opbrengen.

Morgen gaan we dan ook via de advocaat en mijn vader een minnelijk bod laten doen.  Hopelijk gaat de deurwaarder er mee akkoord en kunnen we in ieder geval alweer wat rust in huis krijgen.  Die ongewenste bezoekers kunnen je dag behoorlijk verpesten en zeker als het steeds weer hetzelfde verhaal is dat je moet vertellen.

Met al die heisa en mede het overlijden van de beste vriend van mijn partner dit weekend, heb ik besloten dat ik in mijn kostbare leven iets wil doen.  Hiermee bedoel ik dat ik mezelf nuttig wil maken voor anderen die in dezelfde, bijna dezelfde of zelfs nog slechtere situatie zitten.  Onze vriend was amper 32 jaar en viel letterlijk ter plaatse neer.  Gedaan, niets meer aan te doen, voorbij, daar ga je toch wel even serieus over je eigen leven zitten nadenken.

Mijn vraag aan jullie : wat is er mogelijk, hoe kan ik me inzetten, hoe kan ik helpen, van dienst zijn, enz....
Met de ervaring en andere bagage moet er wel meer mogelijk zijn dan hier en daar mijn afgunst tegenover de onmenselijke praktijken uit te roepen.  Ik wil iets DOEN!

Dagelijks zien we meer en meer mensen uit onze omgeving het moeilijk krijgen.  Electriciteit is onbetaalbaar, gas en mazout lopen de spuigaten uit, huishuren zijn pure afzetterij en dan nog gaan ze daar in brussel maar lekker door zeveren over begrotingstekorten tijdens het zoveelste veel te dure etentje.

Kijk, nu kan ik twee dingen doen.  Of ik zet me hier effe af te reageren op dit forum (wat op zich ook wel moet kunnen en heel deugd kan doen) of ik kan met mijn kont vanachter mijn pc komen en naar buiten gaan, iets doen.

Armoede is geen probleem van de armen (of anders-rijken), armoede begint daar waar onverdraagzaamheid zijn intrede doet.  Waar de mens tegen onmenselijkheid komt te staan, waar uitsluiting van het leven (en dat bedoel ik zeeeeeer breed) het onmogelijk maakt om ooit nog maar van een leven te kunnen spreken.

Damn, ik ben kwaad en wil mijn kwaadheid ten goede inzetten.  Wie geeft me wat feedback????

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #8 Gepost op: 1 april 2008, 06:31:10 »
hey freelife ik zal mijn best doen iets te schrijven waar jij iets aan kan hebben om mee te zorgen dat wij het allemaal ietsje beter kunnen krijgen

- allereerst is er eigenlijk nog enorm veel werk aan de site - één en ander moet eens dringend herschreven en gesorteerd worden - der is nog wat teveel theoretische en ideologische blablabla die teveel vooropstaat denk ik en die eens door wat praktischer zaken zou mogen worden vervangen. Ook technisch gezien kunnen we met de hosting vd site zelf best nog hulp verdragen

- je kan ook zoals ons dolma doen en jezelf in één of ander thema vastbijten en een bepaald minister ofzo beginnen bestoken met mails, concrete voorstellen, lastige onbeantwoordbare vragen stellen en eisenpaketten overhandigen en daarover hier een blog starten om ons op de hoogte te houden ....

- ook kan je deel gaan uitmaken van ons armennetwerk en als plaatselijk contactpersoon gaan optreden - dwz eigenlijk op gemeentelijk niveau hier en daar moeilijk gaan doen wanneer armen hun rechten weer maar eens opzettelijk of niet opzettelijk vergeten worden, dit komt veelal neer op meegaan als vertrouwenspersoon met mensen die de ocmw wetgeving niet zo goed kennen ed (of nog concreter mensen die bij u thuis een boterham komen vragen zodanig helpen dat ze morgen geen boterham meer moeten komen vragen aan u )
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2011, 16:27:03 by Thierry »

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #9 Gepost op: 1 april 2008, 06:37:46 »
en ja de energie van die vanzelfsprekende woede ( een mens zou tenslotte voor minder door het lint gaan ) kanaliseren tot iets nuttigs en dus niet door het lint gaan dat is natuurlijk inderdaad waar het hier allemaal over gaat - hoewel dat makkelijker gezegd is dan gedaan en ik op dat vlak in het verleden zeker ook niet altijd het goede voorbeeld heb gegeven
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2011, 16:25:20 by Thierry »

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #10 Gepost op: 1 april 2008, 06:40:28 »
en wat mss echt nodig is om als feedback te geven dat is het gegeven dat al dat werk dat we doen toch een verschil kan maken - zo is bvb het omniostatuut waar nu toch veel mensen van kunnen genieten in gans het land er gekomen dankzij dat werk van een aantal vws mensen in het verleden - niet dat we de armoede ermee de wereld hebben uitgeholpen maar toch om aan te geven dat mits we onze krachten goed aanwenden we toch wel degelijk hier en daar een steen verlegd kunnen krijgen in die politieke rivier in ons land  O0

moest je de weg ( willen ) vinden op msn dan vind je in mijn profielpagina in ieder geval het juiste adres om toe te voegen  ;)
« Laatst bewerkt op: 1 april 2008, 10:36:00 by kobaf »

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #11 Gepost op: 1 april 2008, 15:54:42 »
juist ik heb me weer vastgebeten en deze keer in de zwarte olv straat. Zal ene proceske worden. wanneer mag ene eerlijk mens eerlijk zijn. ga mijn arts eens over mijn auto-ongeval spreken.

veel chance free life
dolma

Offline freelife

• blueke
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 3 april 2008, 03:07:36 »
@dolma : succes ermee!

@kobaf : ik neem eerstdaags kontakt op via msn ;)

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23696
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 63
  • Online Ever: 220
  • ( 5 december 2019, 20:15:24)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 10
Total: 11
Google