Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Samenwerken van armen  (gelezen 2917 keer)

Offline duveltje382

• blueke
  • *
Samenwerken van armen
« Gepost op: 10 maart 2007, 08:51:15 »
Zouden wij als armen nu eens niet leren samenwerken,het is wat mij betreft een echte noodzaak,we staan al zo zwak in de samenleving
We moeten toch allemaal niet de zelfde gedachten hebben om  voor het zelfde te strijden
Ik wacht vol ongeduld op een reactie
Tony

Offline Orena

• blueke
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Samenwerken van armen
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2007, 10:00:02 »
Hoi Tony,

Sluit ik me volledig bij aan!!!
Wat mij nu al duidelijk is, is dat er voor de moment nu al zoveel verschillende organisaties zijn die al dan niet zogezegd voor de armen of kansarmen opkomen.
Maar ik kan ook al zien dat de samenwerking tussen al die verschillende organisaties er niet is. Waarom??? Blijft een open vraag voor mij waarop ik dus degelijk het antwoord niet kan gaan vinden.
Is het niet zo dat wij als armen allemaal met gelijklopende problemen geconfronteerd worden. Zoals; onbegrip, discriminatie, uitsluiting,...
Daarnaast onze onmacht als mens.
Als je dan weet dat er zoiets bestaat als rechten van de mens, en ziet hoe vaak we op die rechten geschonden worden, wel dat maakt me kwaad.
Het makkelijkste antwoord dat de maatschappij dan heeft is; " Je moet het maar weten, je hebt het zelf gezocht".
Terwijl je dag in dag uit vecht om te overleven, word je nog maar eens als den dommerik, den nietsnut, de mislukkeling bestempeld.

Persoonlijk hoop ik (misschien hopelose hoop, maar hoop doet leven zeggen ze toch) dat er ooit een dag komt dat we SAMEN kunnen strijden voor het onrecht dat wij als armen moeten ondergaan.

Orena
Het mooiste dat we kunnen ervaren is het mysterie.
(Albert Einstein)

debbie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2007, 10:24:48 »
Zouden wij als armen nu eens niet leren samenwerken,het is wat mij betreft een echte noodzaak,we staan al zo zwak in de samenleving
We moeten toch allemaal niet de zelfde gedachten hebben om  voor het zelfde te strijden
Ik wacht vol ongeduld op een reactie
Tony
Op dit forum is één van de belangrijkste regels dat persoonlijke aanvallen niet getolereerd worden. Dit moet een plek zijn waar mensen in armoede hun hart kunnen luchten zonder bang te moeten zijn dat ze verwijten te horen krijgen.

Uitspraken zoals:
"te lui om te werken"
"werkloosheidsuitkering moet beperkt worden in de tijd zodat de werklozen een job zouden zoeken"
enz enz...........

Je hebt ons hier uitgemaakt voor profiteur en luilak, je hebt de armen geprobeerd onder te verdelen in kansarm, nog kansarmer, echte armen en neparmen,....

Als we samen willen werken om de strijd tegen armoede aan te gaan, dan kan dit enkel en alleen als we elkaars rekening niet maken en ons niet bezig houden met anderen de schuld te geven van hun eigen armoede. 

totdat wij de zekerheid hebben dat je begrepen hebt dat we hier absoluut geen armenbashing kunnen en willen tolereren blijf je dus gebannen.

debbie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2007, 12:00:47 »
Hoi Tony,

Sluit ik me volledig bij aan!!!
Wat mij nu al duidelijk is, is dat er voor de moment nu al zoveel verschillende organisaties zijn die al dan niet zogezegd voor de armen of kansarmen opkomen.
Maar ik kan ook al zien dat de samenwerking tussen al die verschillende organisaties er niet is. Waarom??? Blijft een open vraag voor mij waarop ik dus degelijk het antwoord niet kan gaan vinden.
Is het niet zo dat wij als armen allemaal met gelijklopende problemen geconfronteerd worden. Zoals; onbegrip, discriminatie, uitsluiting,...
Daarnaast onze onmacht als mens.
Als je dan weet dat er zoiets bestaat als rechten van de mens, en ziet hoe vaak we op die rechten geschonden worden, wel dat maakt me kwaad.
Het makkelijkste antwoord dat de maatschappij dan heeft is; " Je moet het maar weten, je hebt het zelf gezocht".
Terwijl je dag in dag uit vecht om te overleven, word je nog maar eens als den dommerik, den nietsnut, de mislukkeling bestempeld.

Persoonlijk hoop ik (misschien hopelose hoop, maar hoop doet leven zeggen ze toch) dat er ooit een dag komt dat we SAMEN kunnen strijden voor het onrecht dat wij als armen moeten ondergaan.

Orena
Je hebt wel gelijk hoor Orena, ik denk er ook zo over en ik vind het heel triest dat samenwerking zo ontzettend moeilijk blijkt te zijn. Voor armen valt het samen werken met andere armen heel zwaar. Tijdens mijn jarenlange ervaring heb ik ondervonden dat het net die armoede zelf is die het allemaal zo moeilijk maakt.

Hoewel armen enerzijds heel solidair zijn met andere armen, zijn ze anderzijds vaak ook heel hard en intolerant tegenover elkaar. Armen hebben het vaak moeilijk om zich in te leven in een andere arme doordat ze er niet in slagen om over hun eigen pijnlijke ervaringen heen te stappen. Ze voelen zich dan miskend, hebben de indruk dat die ander veel meer kansen gekregen heeft, dat de ander niet kan inzien wat zij al allemaal hebben doorstaan,.... Ze denken vaak ten onrechte dat de ander het veel beter heeft, meer geld en dus meer kansen. Door zich blind te staren op zaken zoals: "maar jij hebt een huis, een diploma, een partner, talenten, kinderen of wat dan ook" zien ze niet meer die andere als een arme met zijn eigen problemen.

Het lijkt soms wel een wedstrijd, wie kent de meeste ellende, wie heeft het minste geld, wie heeft de meeste schulden,.... Dan wordt soms nog erbij gezegd: "had die maar zo dom niet moeten zijn om die bepaalde keuze te maken, om die lening aan te gaan of om voor die partner te kiezen enzo......

Armen ondervinden dergelijke reacties heel regelmatig van andere armen en dat zorgt ervoor dat armen vaak zwijgen over hun armoede.

Als er iets is wat héél kwetsend is voor een arme dan is het dat beschuldigende vingertje. Harde uitspraken, beschuldigingen die je het gevoel geven dat het allemaal je eigen schuld is. Arme mensen krijgen dag in dag uit met vooroordelen te kampen en voelen zich vaak schuldig omdat ze hun kinderen niet alles kunnen geven wat ze nodig hebben. Het is als zout in een open wonde als een arme van een andere arme verwijten te horen krijgt.

Samenwerking tussen armen is dan ook slechts mogelijk op voorwaarde dat de armen elkaar accepteren. Niemand kan oordelen over de armoede van een ander, niemand kan oordelen over de kansen die een ander wel of niet heeft.

Arm zijn is zo al zwaar genoeg zonder dat een mede-arme je nog eens komt inwrijven dat je een luilak bent die beter eens zou gaan werken, zonder dat een mede-arme je toewenst dat men je werkloosheidsuitkering zou afpakken zodat je verplicht wordt om voor een hongerloontje een rotjobke te doen dat je misschien helemaal niet aan kan.

Op dit forum moet iedere arme de mogelijkheid hebben om zichzelf te zijn, zonder de vrees om veroordeeld te worden. Moesten we die regel niet toepassen, dan kunnen we evengoed dit forum gewoon opdoeken.

Offline duveltje382

• blueke
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2007, 12:54:02 »
Op dit forum is één van de belangrijkste regels dat persoonlijke aanvallen niet getolereerd worden. Dit moet een plek zijn waar mensen in armoede hun hart kunnen luchten zonder bang te moeten zijn dat ze verwijten te horen krijgen.

Uitspraken zoals:
"te lui om te werken"
"werkloosheidsuitkering moet beperkt worden in de tijd zodat de werklozen een job zouden zoeken"
enz enz...........

Je hebt ons hier uitgemaakt voor profiteur en luilak, je hebt de armen geprobeerd onder te verdelen in kansarm, nog kansarmer, echte armen en neparmen,....

Als we samen willen werken om de strijd tegen armoede aan te gaan, dan kan dit enkel en alleen als we elkaars rekening niet maken en ons niet bezig houden met anderen de schuld te geven van hun eigen armoede. 

totdat wij de zekerheid hebben dat je begrepen hebt dat we hier absoluut geen armenbashing kunnen en willen tolereren blijf je dus gebannen.

Ne debbie dit is weer geen goede start voor iemand als het duveltje die het wel goed bedoeld !!!!!

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2007, 13:47:03 »
Als het nodig is heeft de moderatie het recht en mijns inziens ook de "plicht" om mensen die hier komen om de rekening te maken van armen hun vrije meningsuiting op dit forum te beperken of te ontnemen.

Mensen in armoede de gelegenheid geven om hun verhaal te doen zonder dat hun rekening wordt gemaakt is immers het hoofddoel van dit forum.

Helaas schijn je dit alles niet te kunnen of willen begrijpen. Hoe erg dit ook is, we kunnen er echter geenszins het hoofddoel en de eigenheid van het forum aan opofferen. Daarom heb ik je nieuwe nick zonet opnieuw gebannen.

verdere reacties van je zijn hier niet meer welkom.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2007, 13:49:15 by kobaf »
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23696
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 63
  • Online Ever: 220
  • ( 5 december 2019, 20:15:24)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 12
Total: 12

© vierdewereldsyndicaat.org