Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Rebelse actie tegen armoede  (gelezen 11005 keer)

debbie

• Gast
Rebelse actie tegen armoede
« Gepost op: 19 december 2006, 09:15:23 »
Wanneer?
woensdag 20 december 2006
15:00 tot 15:15

Solidariteit Zonder Grenzen, een vereniging waar armen het woord nemen, een zelforganisatie van mensen met een laag inkomen, een beweging van armen en niet-armen is sinds een jaar op zoek naar een gratis vergaderlokatie in het hart van Gent ( en secretariaatslokaal) die ze heel graag willen delen met andere organisatie’s. Misschien heeft u een voorstel (iedereen weet dat er zoveel leegstaande zalen en gebouwen zijn, zoveel “sociale ” organisaties met mooie vergaderruimtes..maar die ter beschikking stellen voor kwetsbare groepen,neen hoor !!! )

Een droom voor mensen die nog geloven in SOLIDARITEIT (wat wij vertalen als de kant kiezen van de meest kwetsbaren).

Daarom roepen wij elke burger, arm of rijk op om om 15uur iedereen wakker te schudden met toeters en bellen, klokken en schellen.(klokke Triomfante of klokke Roeland moeten niet persé van hun sokkel of uit de wachttoren worden gehaald, doch breng gerust een draagbare klok, bel of beiaard mee, hoe groter hoe beter……

En laten we samen onze medeburgers wakker schudden (inclusief diegenen die we verkozen hebben) om eindelijk een einde te maken aan het onrecht van de oprukkende armoede.

http://www.gentblogt.be/2006/12/16/rebelse-actie-tegen-armoede

Bokkerijder

• Gast
Re: Rebelse actie tegen armoede
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2006, 15:08:57 »

Solidariteit Zonder Grenzen moet niet teveel zagen : ik heb hen al meermaals de raad gegeven om naar mijn kameraad in Gent te stappen, die ook al op zoek is geweest naar een lokaal voor hen.

Ik weet niet waar het is misgegaan.

In ieder geval hoop ik dat ze er een zullen vinden.

debbie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2006, 15:11:54 »
Solidariteit Zonder Grenzen moet niet teveel zagen : ik heb hen al meermaals de raad gegeven om naar mijn kameraad in Gent te stappen, die ook al op zoek is geweest naar een lokaal voor hen.

Zo'n rebelse actie is het trouwens niet eens. Gewoon wat bellen en toeteren gedurende een kwartier.  ;D ;D ;D

Bokkerijder

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2006, 19:48:17 »
  Zo'n rebelse actie is het trouwens niet eens. Gewoon wat bellen en toeteren gedurende een kwartier.  ;D ;D ;D

Maar ik heb hun epistel nog eens doorgestuurd naar de mensen in Gent. Misschien kunnen die toch nog iets doen.

Maar de mails van Deblaere, daar raak ik soms niet wijs uit.  Hij is gewoon een klein beetje minder erg dan die van multiforum.nl, je weet wel, dat is alles.

debbie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2006, 19:55:25 »
Maar de mails van Deblaere, daar raak ik soms niet wijs uit.  Hij is gewoon een klein beetje minder erg dan die van multiforum.nl, je weet wel, dat is alles.
inderdaad :D :D :D

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2006, 20:16:08 »

ik heb daniel ook vorige week gemaild met de mededeling dat ze wellicht het anarchistisch centrum zouden kunnen bezigen

ik weet dat daniel dat kent want vorige keer toen ik daar die lezing deed was hij daar toch ook geraakt

ik kan mij niet voorstellen dat szg het locaal niet zou mogen gebruiken tenzij het natuurlijk al voor iets anders gereserveerd werd

als antwoord kreeg ik van daniel dat ze iets zochten waar geen verplichtte consumptie is

alsof dat voor het anarchistisch centrum niet zowieso al zou gelden ?

maar soit

ook ik berust
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Bokkerijder

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 19 december 2006, 20:24:11 »

Als zelfs jij erin berust, dan zegt dat al genoeg.  ;)

Ik zal er dan ook maar even in berusten totdat er weer eens een nieuw element opduikt bij SZG.

Want hun communicatie vertoont ook al een hele tijd (zolang als ik ze ken) maar één continue boodschap : wie betaalt vervoerskosten en wie geeft een gratis lokaal ?

Ze zouden ook eens wat meer inhoudelijke zaken mogen vertellen.  Wij hebben - ieder van ons - ons best gedaan om te tonen dat armen niet inhoudsloos zijn en ook inhoudelijk kunnen reageren.

Voor sommige armen zitten we schijnbaar toch nog een brug te ver.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2006, 20:29:22 »
probleem is natuurlijk ook praktisch van aard he

bvb dat daniel zelf geen internet heeft

tja dat ze geen locaal hebben maakt het natuurlijk moeilijk om samen te komen

ook voor ons is dat allemaal niet vanzelfsprekend

in alle geval is daniel en szg van alle armen die iets met het netwerk te maken hebben toch altijd de enige geweest die kritisch durfde zijn, die ons ook nooit verloochend heeft inzake onze uitsluiting enz

Bokkerijder

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 20 december 2006, 00:11:16 »
probleem is natuurlijk ook praktisch van aard he

bvb dat daniel zelf geen internet heeft

tja dat ze geen locaal hebben maakt het natuurlijk moeilijk om samen te komen

ook voor ons is dat allemaal niet vanzelfsprekend

in alle geval is daniel en szg van alle armen die iets met het netwerk te maken hebben toch altijd de enige geweest die kritisch durfde zijn, die ons ook nooit verloochend heeft inzake onze uitsluiting enz

Toen ik een tijdje zonder Internet zat in Brussel had ik ook het probleem dat ik niet dagelijks kon reageren.

Maar toch heeft het aan reportage niet echt ontbroken, dankzij Debbie.

Zou een vereniging als SZG in hééél Gent niemand kunnen vinden die hen een handje helpt ?

Dat zou me toch verwonderen.  En hoe komt dat dan ?

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #9 Gepost op: 20 december 2006, 11:48:46 »
ze hebben idd iemand gevonden

twee mogelijkheden hebben ze zelfs gevonden

één via jouw en één via mij ( of ging het over dezelfde mogelijkheid )

er zijn verder ook kraakpanden zat in gent waar heus wel ergens zoiets kan doorgaan

ik denk dat daniel zich mss wat onzeker voelt in het kraakmilieu

het zou goed zijn moest vws szg en de krakers wat dichter bij elkaar brengen
en ook de mensen waar ik nu regelmatig contact mee heb in gent die we op 17 oct leerde kennen

morgen heb ik met deze mensen nog afgesproken trouwens
een volgende keer ga ik eens proberen om daniel er ook bij te halen en mss een paar krakers

ik denk dat ze gewoon eens deftig aan mekaar voorstellen al genoeg kan zijn om daar vanalles in gang te zetten  :)
« Laatst bewerkt op: 20 december 2006, 11:51:46 by kobaf »

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #10 Gepost op: 20 december 2006, 11:51:11 »
en nog beter zou mss zijn om die bijeenkomst te laten doorgaan in het ak

Bokkerijder

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 20 december 2006, 14:33:59 »
ze hebben idd iemand gevonden

twee mogelijkheden hebben ze zelfs gevonden

één via jouw en één via mij ( of ging het over dezelfde mogelijkheid )

er zijn verder ook kraakpanden zat in gent waar heus wel ergens zoiets kan doorgaan

ik denk dat daniel zich mss wat onzeker voelt in het kraakmilieu

het zou goed zijn moest vws szg en de krakers wat dichter bij elkaar brengen
en ook de mensen waar ik nu regelmatig contact mee heb in gent die we op 17 oct leerde kennen

morgen heb ik met deze mensen nog afgesproken trouwens
een volgende keer ga ik eens proberen om daniel er ook bij te halen en mss een paar krakers

ik denk dat ze gewoon eens deftig aan mekaar voorstellen al genoeg kan zijn om daar vanalles in gang te zetten  :)

Ik heb een mail gehad van Raf aan Daniël én aan mij.  Als de BUS vertrekt aan het piket van VW (dat zal vrij snel zijn), dan wordt ze daarna terug in Gent geparkeerd, bij één van de . 
Er is door Raf voorgesteld dat Deblaere en zijn vrienden die Bus dan mogen gebruiken om te vergaderen.

Hallo Stefan

Hallo Daniel,

Ik weet niet of dit voorstel jullie kan helpen:

Op dit ogenblik staat onze solidariteitsbus aan Volkswagen. Daklozen en mensen zonder Papieren maken er gebruik van voor het scheppen van banden tussen mensen die hun werk kwijt gaan geraken en mensen die al lang werk eisen en er van uitgesloten worden.

Doorheen die actie heeft een dakloze onderdak gevonden IN onze bus. Hij fungeert als als bewaker, chauffeur en mede animator van het steuncomité VW en onderaannemers.

Er is een VOORLOPIGE afspraak dat hij met de bus na de staking van VW in Gent op de terreinen van het kraakpand Treillarmé in Gentbrugge zal kunnen staan . Daar is electriciteit, water. Daar staan al andere woonwagens en caravans.

In onze bus kunnen een 30 mensen vergaderen. Er is dus verwarming en electriciteit. Je kan er in koken. Onder toezicht van de dakloze ben ik bereid om voor te stellen aan de vzw io DE BUS of Solidariteit Zonder Grenzen de bus niet kan gebruiken voor vergaderingen en secretariaat.

Als je de bus eens wilt zien: op za 6 januari tussen 9 uur en 12 uur staat hij op Boerenmarkt De Toekomst, Spijkstraat in Sint-Amandsberg voor de nieuwjaarsreceptie van het buurtcomité De toekomst. Alle mensen van Solidariteit Zonder Grenzen zeker welkom om een glas te hebben en eens te zien welke mogelijkheden de bus heeft.

Meer heb ik niet kunnen klaarkrijgen, maar het is toch al iets. Die Bus heb ik zelf nog in geslapen bij VW 's nachts, enkele keren toch.  De dakloze waarover Raf het heeft ken ik dus ook, een fijne mens is dat.
De BUS is zeer geschikt voor knusse vergaderingen.

debbie

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 20 december 2006, 14:40:36 »
Wouw, wat een tof voorstel. Lijkt me echt wel heel tof om te vergaderen in die bus.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #13 Gepost op: 20 december 2006, 14:48:38 »
allee da s al de tweede case die dismissed verklaard kan worden vandaag  O0

debbie

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 20 december 2006, 21:19:59 »
Op de site van vtm kan je momenteel een filmpje zien van de actie van solidariteit zonder grenzen.

http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm

nr 9 Gentse klokken luiden tegen kansarmoede
« Laatst bewerkt op: 20 december 2006, 22:57:36 by alpha »

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #15 Gepost op: 20 december 2006, 22:31:34 »
lol da s de tweede keer dat daniel er in geslaagd is zonder al te veel moeite een actie van de erkende armoedebestrijding te recupereren

dat was dus helemaal geen actie van szg daar op vtm maar wel één van welzijnszorg, de chiro en de bisschop  O0 O0 O0

daniel heeft blijkbaar echter zelf ook persberichten gemaakt lol

zie maar naar de link die debbie hier zo gaat posten
 ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 20 december 2006, 22:49:11 by kobaf »

debbie

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 20 december 2006, 22:36:24 »
Welzijnszorg hangt armoede in Gent aan de grote klok

GENT (RKnieuws.net) - Welzijnszorg Oost-Vlaanderen heeft woensdag in Gent samen met dekenaat Gent-Stad en Chiro de armoedeproblematiek aangeklaagd tijdens een actie in het stadscentrum.

"Samen armoede uitsluiten’’ luidt het thema van Welzijnszorg voor deze advent. Het is een campagne die verontwaardiging oproept, mensen wil wakker schudden en de strijd tegen armoede verder wil aanpakken! Armoede groeit en wel op een onderhuidse manier. Welzijnszorg toont dat armoede meer betekent dan het financieel moeilijk hebben. Armoede gaat over uitsluiting op verschillende levensdomeinen. En daarom vraagt het aan de politici om van armoedebestrijding een topprioriteit te maken en een efficiënt en resultaatgericht beleid te voeren!

Actiemoment

Tijdens een grote ludieke en publieke actie aan Klokke Roeland in het centrum van Gent (naast de Sint-Niklaaskerk) liet men op alle voorbijgangers luid horen en zien dat armoede bestaat in België en dat armoede een onrecht is. Grote publiekstrekker was het klokkengelui om 15 uur. In alle kerken in de buurt van het Gentse stadscentrum hebben de klokken 20 minuten aan een stuk geluid.
Ook kwamen vele medestanders van Welzijnszorg hun steun betuigen aan de actie. Ook zij hadden een bel bij, om de boodschap van Welzijnszorg letterlijk aan de grote klok te hangen. Onder hen Mgr. Luc Van Looy, de bisschop van Gent, die deze adventsactie ten volle steunt.

De aanwezigen konden door een draai aan het Rad van Armoede aan den lijve ondervinden wat het betekent in armoede te leven. En Welzijnszorg riep op je handtekening te zetten onder de campagne-eisen.

http://www.rorate.com/rorate/scripts/nws_art.php?id=32078

debbie

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 21 december 2006, 10:37:53 »
 Bravo Solidariteit zonder grenzen. Een geslaagde actie hoor.  :) :) :)

Hier staat het filmpje van de actie.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4391282244643595456&q=armoede

debbie

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 21 december 2006, 12:00:07 »

debbie

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 21 december 2006, 12:29:12 »
Als je naar het filmpje van de actie kijkt, zie je dat op een bepaald een man geintervieuwd wordt, een zekere Herwig Hermans, Onder in beeld verschijnt daarbij de naam Solidariteit Zonder Grenzen.

Herwig Hermans is nationaal directeur van Welzijnszorg. LOL  ;D ;D ;D

debbie

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 21 december 2006, 16:52:56 »
Hieronder een mail die ik ontving van de directeur van Welzijnszorg Herwig Hermans

-------------------------------------------------------------------

Geachte heer Deblaere

Eens te meer heb je bewezen dat Solidariteit zonder Grenzen, wat jou betreft althans, een inhoudsloos begrip is. Een actie van Welzijnszorg 'kapen' en laten uitschijnen dat jullie de organisator zijn van een geslaagde actie van Welzijnszorg... je moet maar durven!

Uiteraard is voor Welzijnszorg in eerste instantie de boodschap belangrijk. We hebben een rijke traditie in samenwerking met andere organisaties en steun aan andere initiatieven die armoede bestrijden en tegen sociale uitsluiting opkomen.

Wat je op 20 december hebt gedaan, ervaar ik als een zware belediging. Zelf kan ik tegen een stootje. Maar ik vind jouw actie echt pijnlijk voor de medewerkers van onze regionale dienst te Gent en vooral voor de vrijwilligers van de decanale werkgroep van Gent die moeite nog tijd gespaard hebben om er een succesvolle actie van te maken.

Het zijn belangrijke bondgenoten van mensen met armoede-ervaring. Dat je op hun engagement parasiteert,begrijp ik niet.

We hebben in het verleden steeds getracht om met Solidariteit zonder grenzen en jou persoonlijk zoals ieder ander om te gaan. Het spijt me te moeten vaststellen dat dat voor jou blijkbaar niet voldoende is.

Het is niet mijn gewoonte om misbruik te maken van e-mailadressen en mensen met ongewenste boodschappen lastig te vallen. Maar vandaag mocht ik wel een uitzondering maken, vind ik. Je hebt me diep ontgoocheld.

Maar je mag ook weten dat ik vergevingsgezind ben.
Jouw actie getuigde van durf (om het woord onbeschoftheid niet te gebruiken). Hopelijk heb je ook het lef om je bij de organisatoren en medewerkers te verontschuldigen.

Maar ik vrees dat jij vandaag - opnieuw - heel wat bondgenoten bent verloren.
Wij blijven alvast geloven in en werken aan de droom 'Samen armoede uitsluiten'.

Herwig Hermans
directeur

www.welzijnszorg.be
000-0000003-03

debbie

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 21 december 2006, 18:27:11 »
Het antwoord dat ik stuurde naar Herwig Hermans

--------------------------------------------------------------

Hallo Herwig,

Ik zie niet goed wat Solidariteit Zonder Grenzen verkeerd gedaan zou hebben. Voor zover ik begrepen heb heeft VTM zich vergist. Een actie "kapen"? Hoe doet men zoiets? Soldariteit Zonder Grenzen heeft bij mijn weten utnodigingen verstuurd om mee te doen aan deze actie, daar is toch niets mis mee? Als de media er vervolgens vanuit gaat dat deze actie gepland werd door Soldariteit Zonder grenzen, wil dat dan niet zeggen dat Welzijnszorg ergens steken heeft laten vallen en te weinig reclame voor deze actie gemaakt heeft? Daar heeft SZG dan toch geen schuld aan.

Intussen hebben de mensen van Welzijszorg eens aan den lijve ondervonden hoe het voelt om als organisatie geen aandacht te krijgen voor je inzet. Kleine verenigingen zetten zich heel het jaar door in voor allerlei acties maar houden daar maar al te vaak  het gevoel aan over dat ze er weer eens voor spek en bonen bij liepen. Voor een keer zijn de rollen omgekeerd en nu ondervinden jullie eens hoe dat voelt.

Ten slotte nog een vraag. Stel dat het anders gelopen en dat deze vergissing niet gebeurd was, dat deze actie duidelijk in het nieuws gebracht was als een actie van Welzijnszorg. Zou u er zich dan druk over gemaakt hebben dat de bisschop van Gent, de chiro en wie er nog aan mee gewerkt heeft, niet duidelijk vermeld werden in het nieuws? Of zou dan alles koek en ei zijn?

Vriendelijke groeten,
Debora Knol
lid Vierde Wereld syndicaat

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #22 Gepost op: 21 december 2006, 18:36:29 »
en ik stuurde nog een antwoord namens vws waarin een steunbetuiging voor de kaping is opgenomen

Beste Mijnheer Herwig Hermans,

Volgens de andersarmen ( =  niet-armen ) van het vlaams netwerk is armoede een netwerk van uitsluitingen. Heeft u er eigenlijk als eens bij stil gestaan dat de grote organisaties die verenigd zijn in het vlaams netwerk voor verenigingen waarin armen het woord nemen en die via deze constructie zichzelf subsidies kunnen toekennen en "concurenten" uitschakelen en dit feitelijk ook doen, zodoende in feite de laatste keten vormen van uitsluiting die het gehele netwerk sluit ?

Alleen al het feit dat u denkt te kunnen beslissen dat daniel ditmaal zogezegd te ver is gegaan. Alleen al het feit dat u meent dat hij belang moet hebben bij uw vergeving - beseft u eigenlijk wel hoe verwaand dit is ? beseft u eigenlijk wel hoe vanzelfsprekend uw onderbewust zijn hier voorbijgaat aan een vooronderstelling van klassenongelijkheid ?

Zowel Het Vierde Wereld Syndicaat als Solidariteit zonder grenzen worden op ene of gene wijze uitgesloten uit het vlaams netwerk
Beseft u ook hoe hypocriet onderstaande woorden van u in dat kader voor ons overkomen ?

"Wij blijven alvast geloven in en werken aan de droom 'Samen armoede uitsluiten"

Andersarmen kunnen zo overvol zijn van hun eigen mooie woorden mijn beste. Voor ons als armen is dat op zich wel grappig om te zien. Maar helaas kunnen wij van deze mooie woorden geen boterhammen smeren. We kunnen het ons daarom echt niet permitteren ons de mond te laten snoeren.

Daniel zal door deze actie in het vierde wereld syndicaat  in alle geval geen bondgenoot verliezen. Los van het feit of de kapingsactie dus bewust geplant  was of niet betuigen we bij deze dan ook formeel onze steun aan solidariteit zonder grenzen voor deze "kaap"actie. Het is het volste recht van de armen om ten allen tijde alle misbruik van de voor hen bestemde middelen tegen te gaan en/of te betrachten deze middelen voor de publiciteit van hun eigen organisaties te recupereren.

Ook in de toekomst zal ook het vierde wereld syndicaat zich uitdrukkelijk, militant en poltiek tegen de erkende armoedebestrijding blijven keren. Meer nog gedurende het komende jaar zal de campagne tegen de recuperatie van de armoedebestrijding door andersarmen zelfs nog geintensiveerd worden. Deze campagne waarbij armen zich verzetten tegen de armoedebestrijding zal moeten doorgaan tot op het ogenblik waarop de mensen die nu de plak zwaaien binnen het vlaams netwerk en haar grote organisaties de wijsheid gevat hebben dat als zij iets willen doen aan armoede het eerste wat zij moeten doen opzij stappen is zodat de armen de kans krijgen om de armoedebestrijding vanuit hun ervaring te bepalen.

Daar waar het vlaams netwerk initieel bedoeld is om de armen te helpen bij hun politieke emancipatie vormt zij nu voor ons geemancipeerde armen precies de eerste hindernis  naar  poltieke emancipatie toe. Een eerste hindernis die wij moeten nemen. de eerste schakel van het netwerk van uitsluitingen die wij moeten en zullen doorbreken.

Daniel is in alle geval al mooi begonnen met u de ervaring te schenken om ook eens monddood gemaakt te worden doordat anderen alle aandacht wegkapen. Gezien het feit dat u als slachtoffer hiervan toch ook protesteert en als u daarbij bedenkt dat organisaties zoals welzijnszorg zulks systematisch het ganse jaar door doen met de enige echte armenorganisaties in vlaanderen dan zal u misschien al iets beter het ongenoegen van deze armenorganisaties begrijpen.

mvg
voor het vierde wereld syndicaat

kobaf

Offline eddy

• blueke
  • *
« Reactie #23 Gepost op: 21 december 2006, 18:47:53 »
Citaat
Bravo Solidariteit zonder grenzen. Een geslaagde actie hoor.  Smiley Smiley Smiley

Hier staat het filmpje van de actie.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4391282244643595456&q=armoede

Zeer mooie actie hoor,super!!!!

Bokkerijder

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 21 december 2006, 19:24:28 »
Op de site van vtm kan je momenteel een filmpje zien van de actie van solidariteit zonder grenzen.

http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm

nr 9 Gentse klokken luiden tegen kansarmoede

Er is een verschil tussen de twee filmpjes.  In de bovenste link begint de reportage met een verwijzing naar Welzijnszorg, in de tweede link zegt men al in het begin : "Solidariteit zonder Grenzen".

Een zeer goede recuperatie dus, proficiat mannen van Gent !!

Ik hoop voor Daniël en zijn vrienden dat het veel mensen is opgevallen.

Bokkerijder.

leden
  • Totaal aantal leden: 466
  • Latest: jrnr601
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 8
  • Online Ever: 204
  • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
Gebruikers Online
Users: 0